بورس پرس
1399/09/18
14:00
"وکبهمن" آماده عرضه اولیه ۱۲ درصدی معرفی شد/ ورود یک زیرمجموعه به بورس

مدیرعامل سرمایه‌گذاری کوثر بهمن با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت آماده عرضه اولیه فردا از ورود یک زیرمجموعه به بورس و مقایسه بازدهی پرتفوی با شاخص کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جلسه آنلاین معرفی شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور عباس شفیع پور مدیرعامل، قبل از ظهر امروز برگزار شد تا این شرکت ۲۵۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۲ درصدی سهام (شامل ۱۰ درصد عرضه به عموم و ۲ درصد به صندوق های سرمایه گذاری) برای فردا چهارشنبه باشد.


تاریخچه و فعالیت اصلی شرکت


عباس شفیع‌پور درخصوص تاریخچه این شرکت گفت: "وکبهمن" سال ۱۳۶۲ با نام شرکت کلپورگان تشکیل شد و در حوزه بازرگانی صنایع دستی فعال بود و سال ۸۲ به یک نهاد مالی با نام مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن تغییر یافت و از سال ۹۶ فعالیت حرفه‌ای را در زمینه سرمایه‌گذاری آغاز کرد. فعالیت اصلی سرمایه‌گذاری در سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری در سایر اوراق بهادار است.


میزان سرمایه اسمی و ارزش پرتفوی


وی افزود: ۱۰۰ درصد سرمایه شرکت متعلق به بانک سینا است. سرمایه اولیه ۵ میلیارد تومان بوده که طی ۷ مرحله افزایش سرمایه به ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است. ارزش پرتفوی در ۳۱ شهریور ۵ هزار میلیارد تومان بوده و اکنون به ۵.۸ هزار میلیارد تومان رسیده است که از نظر ارزش روز سرمایه‌گذاری، رتبه ششم و از لحاظ بازده نیز رتبه هشتم را دربین ۲۷ شرکت داریم و با در نظر گرفتن اینکه "وکبهمن" سابقه فعالیت ۴ ساله در حوزه سرمایه‌گذاری دارد، عملکرد قابل قبولی را به ثبت رسانده است.


سهم سرمایه‌گذاری‌ها و ورود یک زیرمجموعه یه بورس


این مقام مسیول درخصوص سهم سرمایه‌گذاری‌های بورسی و غیربورسی و وضعیت سهام موجود در پرتفوی توضیح داد: ۹۶ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در بازار سرمایه صورت گرفته و پرتفوی شامل سهام بنیادی و عمدتا DPS محور است. بدین ترتیب پرتفوی شفافی داریم که NAV آن به راحتی قابل محاسبه است. "وکبهمن" ۲۰ درصد از سهام شرکت فن آوا کارت را در اختیار دارد و تلاش دارد این شرکت را وارد بازار سرمایه کند. علاوه بر این دارنده ۲۰ درصد از سهام شرکت توسعه نوآوری و فناوری سینا است که در حوزه فین‌تک و فناوری‌های نوین فعالیت می‌کند.


درآمدهای عملیاتی و سود خالص


شفیع پور درآمدهای عملیاتی را طبق پیش‌بینی بودجه ۹۹ رقم ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۲ درصد از درآمدهای عملیاتی پوشش داده و نزدیک به ۲۸۰ میلیارد تومان سود محقق کردیم. سود خالص قابل تقسیم نیز در بودجه سال جاری ۱۶۶ میلیارد تومان بوده که در نیمه نخست سال ۲۵۰ میلیارد تومان محقق شده است. این رقم در پایان سال قبل حدود ۲۶۲ میلیارد تومان بود و نشان می‌دهد پوشش سود در ۶ ماه نخست سال معادل با یک سال گذشته بوده است.


مقایسه بازدهی پرتفوی با شاخص کل


وی اضافه کرد: جمع دارایی‌ها در پایان سال ۹۸ رقم ۵۱۷ میلیارد تومان بوده که در ۳۱ شهریور سال جاری به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و در حال حاضر نیز به حدود ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. بازده پرتفوی از نظر ارزش خالص دارایی‌ها در ۱۶ آذر نسبت به ابتدای سال ۲۱۲ درصد رشد داشته در حالی که بازده شاخص کل و سرمایه‌گذاری‌ها طی این مدت ۱۹۷ و ۱۸۳ درصد بوده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0