رمزارز نیوز
1402/11/30
10:26
۵ ارز دیجیتالی که می‌توانند این هفته هم به رشد خود ادامه دهند!

در هفته‌ای که گذشت، بیت کوین به صعود خود ادامه داد و حدود ۷ درصد رشد کرد، اما گاوها اکنون با مقاومت سختی در محدوده ۵۲ هزار دلار روبرو هستند. یکی از نگرانی‌ها در کوتاه‌مدت، فروش احتمالی حدود ۱٫۳ میلیارد دلار از سهام صندوق ETF بیت کوین شرکت گری‌اسکیل توسط وام‌دهنده رمزارزی ورشکسته جنسیس (Genesis) برای بازپرداخت به طلبکاران است.


اگر قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت تثبیت شود، شرایط ممکن است به نفع آلت‌کوین‌ها تغییر کند. در این صورت، برخی از آلت‌کوین‌ها که در چند روز گذشته به بالاتر از سطوح مقاومتی خود صعود کرده‌اند، احتمالا به رالی خود ادامه خواهند داد. اما آیا بیت کوین هم خواهد توانست بدون توجه به فشار فروش کوتاه‌مدت، به صعود اخیرش ادامه دهد؟


در این مطلب رمزارز نیوز، نمودار پنج ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه‌مدت عملکرد بهتری داشته باشند، با هم بررسی می‌کنیم.


۱. بیت کوین

بیت کوین در نزدیکی سطح ۵۲ هزار دلار با فشار فروش مواجه است. در ۱۷ فوریه، خرس‌ها سعی کردند قیمت را به زیر ۵۰ هزار دلار برگردانند، اما دم بلند روی کندل نشان می‌دهد که با کاهش قیمت، خریداران وارد عمل شده‌اند.


نمودار روزانه BTC/USDT.

نمودار روزانه BTC/USDT. یک اصلاح جزئی از مقاومت ۵۲ هزار دلار نشان می‌دهد که گاوها عجله‌ای برای کسب سود ندارند؛ زیرا پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی ادامه یابد. اگر قیمت به بالای ۵۲ هزار دلار صعود کند، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند حرکت خود را تا سطح ۶۰ هزار دلار ادامه دهد. یک خطر جزئی برای ادامه روند صعودی این است که شاخص قدرت نسبی (RSI) مدتی است که در منطقه اشباع خرید قرار دارد.


در مقابل و برای شروع فاز اصلاحی، خرس‌ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۷،۸۰۹ دلار) کاهش دهند. در چنین شرایطی، احتمال کاهش قیمت این جفت ارز به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۴،۴۴۱ دلار) هم وجود دارد.


۲. بایننس کوین

بایننس کوین در یک روند صعودی قرار دارد، اما رالی آن در نزدیکی سطح ۳۶۰ دلار با مقاومت سختی روبرو است. یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها میدان رقابت را به نفع خرس‌ها ترک نکرده‌اند.


نمودار روزانه BNB/USDT.

نمودار روزانه BNB/USDT. شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲۸ دلار) و قرار داشتن RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که مسیر صعود با کمترین مقاومت مواجه است. اگر خریداران بتوانند بر مقاومت ۳۶۰ دلاری غلبه کنند، جفت ارز BNB/USDT می‌تواند مرحله بعدی صعود خود را تا ۴۰۰ دلار آغاز کند. این سطح ممکن است یک مانع دشوار باشد، اما در صورت غلبه بر آن، هدف بعدی سطح ۴۶۰ دلار خواهد بود.


در مقابل، اگر قیمت به زیر ۳۴۸ دلار سقوط کند، معامله‌گران کوتاه‌مدت ممکن است سود خود را برداشت کنند. در این صورت، این جفت ارز ممکن است اصلاحی را به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و سپس، به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۱۳ دلار) آغاز کند. بسته شدن کندل قیمت زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، نشن‌دهنده یک تغییر روند کوتاه‌مدت خواهد بود.


۳. کاسپا

قیمت کاسپا در ۱۷ فوریه به بالای مقاومت ۰٫۱۵ دلاری صعود کرد که نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی است.


نمودار روزانه KAS/USDT.

نمودار روزانه KAS/USDT. شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۳ دلار) مزیتی برای خریداران است، اما قرار داشتن شاخص RSI در منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که این افزایش ممکن است در کوتاه‌مدت به پایان برسد. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، احتمالا در سطح ۰٫۱۵ دلار حمایت خواهد شد. بازگشت قوی از این سطح، چشم‌انداز رالی تا ۰٫۲۰ دلار را افزایش می‌دهد.


از سوی دیگر، اگر قیمت به شدت کاهش یابد و به زیر ۰٫۱۴ دلار برسد، نشان‌دهنده پایان روند صعودی در کوتاه‌مدت خواهد بود. در این صورت، جفت ارز KAS/USDT ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۱۱ دلار) سقوط کند.


۴. وی چین

وی چین پس از بریک آوت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۰۳ دلار) در ۱۲ فوریه، شتاب بیشتری گرفت که نشان‌دهنده خرید تهاجمی گاوها است.


نمودار روزانه VET/USDT.

نمودار روزانه VET/USDT. جفت ارز VET/USDT در ۱۵ فوریه به بالای مقاومت ۰٫۰۴ دلار افزایش یافت که نشان‌دهنده شروع مرحله بعدی روند صعودی بود. با این حال، فتیله بلند کندل روز ۱۶ فوریه نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاشند تا این حرکت صعودی را در نزدیکی سطح ۰٫۰۵ دلار متوقف کنند. اگر خریداران میدان را ترک نکنند، احتمال ادامه حرکت صعودی افزایش می‌یابد. اگر کندل قیمت بالای ۰٫۰۵ دلار بسته شود، این جفت ارز ممکن است تا ۰٫۰۷ دلار صعود کند.


در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۰٫۰۴ دلار برسد، نشان‌دهنده این است که گاوها در حال خروج هستند. در این صورت، احتمال سقوط قیمت تا میانگین‌های متحرک وجود دارد.


۵. رندر

قیمت رندر در ۱۵ فوریه به بالاتر از مقاومت ۵٫۲۸ دلاری افزایش یافت که نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی است.


نمودار روزانه RNDR/USDT.

نمودار روزانه RNDR/USDT. در ۱۷ فوریه، خرس‌ها سعی کردند قیمت را به پایین‌تر از سطح شکست برگردانند، اما گاوها موضع خود را حفظ کردند. این امر نشان می‌دهد که خریداران در تلاشند تا سطح ۵٫۲۸ دلار به حمایت تبدیل کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارز RNDR/USDT می‌تواند به هدف ۷ دلار برسد.


با این حال، رالی چند روز گذشته، شاخص RSI را به منطقه اشباع خرید سوق داده که نشان‌دهنده احتمال اصلاح یا تثبیت جزئی است. شکستن و بسته شدن کندل قیمت زیر ۵ دلار، نشانه ضعف خواهد بود و ممکن است گاوها را به دام بیاندازد. در چنین شرایطی، این جفت ارز می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴٫۳۴ دلار) سقوط کند.


انتهای خبر

0
0