رمزارز نیوز
1403/01/26
11:04
ریزش شدید قیمت ارزهای دیجیتال در پی افزایش تنش‌ها بین ایران و اسرائیل!

قیمت بیت کوین (BTC) طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴.۵ درصد کاهش یافته و اکنون به ۶۴۲۳۰ دلار رسیده است. در این بازه زمانی، قیمت بیت کوین در برهه‌ای حتی به زیر ۶۲ هزار دلار نیز سقوط کرد.

bitcoin-btc-price-erases-6000-as-israel-iran-conflict-escalates-

پس از اعلام ارتش اسرائیل مبنی بر اینکه ایران با پرتاب ده‌ها پهپاد و موشک به این کشور حمله کرده است، قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم (ETH) به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت.


قبل از اینکه این خبر در کانون توجه قرار گیرد، بیت کوین در نزدیکی ۶۸ هزار دلار معامله می‌شد، اما در مدت زمان کوتاهی به شدت سقوط کرد.


همچنین، قیمت اتریوم نزدیک به ۱۰ درصد کاهش یافت. قیمت بایننس کوین (BNB)، سولانا (SOL) و سایر آلت‌کوین‌ها نیز طی چند ساعت کاهش قابل‌توجهی را تجربه کرد.


به طور کلی، بازار کریپتو بیش از ۸ درصد سقوط کرد و مجموع ارزش بازار به کمتر از ۲.۳۳ تریلیون دلار رسید. با توجه به تعطیلی بازارهای مالی سنتی در روزهای شنبه و یکشنبه، هنوز مشخص نیست که حمله به اسرائیل چه تاثیری بر قیمت سایر دارایی‌های اصلی خواهد گذاشت.


در کنار تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، از عواملی همچون الگوهای تاریخی مربوط به زمان هاوینگ و شرایط کلان اقتصادی نیز به عنوان عوامل ریزش قیمت بیت کوین یاد شده، اما وقایع شب گذشته، به عنوان یک کاتالیزور اصلی عمل کرده است.


گفتنی است، پس از آن که حساب توییتری مرتبط با نماینده دائم ایران در سازمان ملل از پایان حملات موشکی خبر داد، قیمت رمزارزها اندکی افزایش و شرایط به صورت نسبی بهبود یافت.

انتهای خبر

0
0