رمزارز نیوز
1402/10/25
16:30
کشف یک آسیب‌پذیری جدی در اکوسیستم کازماس! خطر قطعی شبکه وجود دارد؟

یک آسیب‌پذیری امنیتی با شدت بالا، زنجیره‌های مختلفی را در اکوسیستم کازماس (ATOM) تحت تاثیر قرار داده است. طبق… مطالعه مطلب ...

یک آسیب‌پذیری امنیتی با شدت بالا، زنجیره‌های مختلفی را در اکوسیستم کازماس (ATOM) تحت تاثیر قرار داده است. طبق گزارش‌ها، این آسیب‌پذیری پتانسیل ایجاد اختلال در تایید تراکنش‌های جدید در بلاکچین کازماس را دارد که می‌تواند منجر به قطع احتمالی شبکه شود.


اخیرا شرکت امنیتی CertiK یک آسیب‌پذیری قابل توجه را در پلتفرم قرارداد هوشمند CosmWasm در اکوسیستم کازماس کشف کرده است. آن‌ها فورا این مشکل را گزارش کردند تا یک چاره برای رفع این نگرانی در نظر گرفته شود.


این آسیب‌پذیری با شدت بالا بیش از ۲۰ برنامه کاربردی را تحت تاثیر قرار داده است. از جمله زنجیره‌های اصلی مبتنی بر کازماس که تحت تاثیر این آسیب‌پذیری قرار گرفته‌اند، می‌توان به اینجکتیو (Injective)، سلستیا (Celestia)، کرونوس (Cronos)، ثورچین (THORCchain)، اوسموسیس (Osmosis)، کاوا (Kava)، لونا کلاسیک (Luna Classic) و چندین زنجیره دیگر، اشاره کرد.


تیم CosmWasm، با همکاری CertiK، با موفقیت یک پچ (وصله امنیتی) را در ۱۰ ژانویه برای رفع آسیب‌پذیری امنیتی شناسایی‌شده توسعه داده و آن را منتشر کرد.


برای کاهش ریسک‌های احتمالی مرتبط با آسیب‌پذیری، کاربران برنامه‌های کاربردی آسیب‌دیده سریعا از این موضوع مطلع شدند. به طور همزمان، تیم‌ها بر روی نهایی کردن بکپورت‌های نسخه‌های مختلف CosmWasm، به ویژه نسخه‌های ۱.۲، ۱.۳، ۱.۴ و ۱.۵ کار کردند.


تیم CosmWasm همچنین از CertiK به دلیل حرفه‌ای بودن و تعهدش به افزایش امنیت و اکوسیستم ارزهای دیجیتال تشکر کرد و از جامعه اختصاصی هکرهای کلاه سفید که تلاش‌های مداوم آن‌ها نقش مهمی در حفاظت از اکوسیستم رمزارزها دارد، قدردانی شد.


بر اساس داده‌های بازار، تنها قیمت برخی از توکن‌های اکوسیستم کازماس در چند هفته گذشته، تحت تاثیر این آسیب‌پذیری قرار گرفته‌اند. در واقع، انتشار به موقع پچ و سایر اقدامات از قطعی شدید شبکه جلوگیری کرد.


انتهای خبر

0
0