آکادمی هلاکوئی
1400/05/25
10:48
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

بیت کوین (BTC) در نزدیکی مرز ۴۸۰۰۰ دلار…

بیت کوین (BTC) در نزدیکی مرز ۴۸۰۰۰ دلار با چالشی سخت از سوی خرس ها روبرو شده است. سطوح خرید و فروش حاکی از آن هستند که فروشندگان در بایننس در تراز ۴۸۰۰۰ دلار جایگاه خود را حفظ کرده اند.


پلن بی (PlanB)، خالق مدل انباشت به جریان قیمت بیت کوین، گفته است اگر بیت کوین بتواند ماه آگوست (مرداد و شهریور) را با قیمتی بالای ۴۷۰۰۰ دلار به پایان برساند، قیمت نهایی ” سناریوی بدترین حالت” در پایان سال در تراز ۱۳۵۰۰۰ دلار ممکن است محقق شود.


با وجود رکودی جزئی، پذیرش نهادی بیت کوین همچنان در حال افزایش است. پرونده های مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نشان می دهد که چهار شرکت مدیریت دارایی بزرگ، سهام تراست بیت کوین گری اسکیل را خریداری کرده اند.


یک نظرسنجی از ۴۲۰۰۰ نفر در ۲۷ کشور جهان که توسط وب سایت مقایسه محصولات Finder انجام شده است، میزان پذیرش بالای این ارز را در آسیا نشان می دهد. در میان کشورهای بررسی شده، ویتنام با ۴۱ درصد از بالاترین میزان پذیرش برخوردار است؛ پس از آن نیز هند و اندونزی با ۳۰ درصد پذیرش در رتبه های بعد قرار دارند.


پاسخ دهندگان در انگلستان و ایالات متحده در مقایسه با همتایان آسیایی خود، نرخ پذیرش پایینی بین ۸ و ۹ درصد را گزارش کردند. با این حال، این گزارش هشدار داد که “با توجه به زیرساخت های مختلف گوگل در هر منطقه، همه نظرسنجی ها نمی توانند در سطح ملی نماینده آن منطقه باشند”.


آیا بلاتکلیفی بیت کوین نزدیک به مرز ۴۸۰۰۰ دلار منجر به افزایش رزرو سود می شود؟ آیا آلت کوین ها می توانند وجوهی را که از بازار بیت کوین خارج می شوند به سمت خود جذب کنند؟ در ادامه نمودارهای ۵ ارز رمزنگاری شده برتر هفته که ممکن است طی چند روز آینده روند صعودی خود را افزایش دهند مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم. با ما باشید.


BTC/USDT


بیت کوین روز ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد) از خط مقاومت الگوی گوه صعودی کاهش یافت. این نشان می دهد که خرس ها تسلیم نشده اند و به شدت از این خط مقاومت دفاع می کنند.


چارت1 بیتکوین 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

جفت ارز BTC/USDT اکنون می تواند تا خط حمایت گوه سقوط کند که به نوبه خود عامل جذب خریداران به سمت این ارز خواهد بود. در صورت کاهش قیمت از این سطح، گاوها دوباره سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این گوه، الگوی نزولی مذکور را بی اعتبار کرده و راه را برای رالی بیت کوین تا مرز ۵۳۰۰۰ دلار و سپس ۶۰۰۰۰ دلار باز می کند.


میانگین های متحرک شیبی صعودی داشته و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می دهد بازار تحت کنترل گاوها می باشد.


بر خلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت را تا زیر گوه کاهش دهند، این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۲،۶۸۲ دلار) برسد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، گاوها یکبار دیگر تلاش می کنند تا روند صعودی را از سر بگیرند.


اما اگر قیمت تا مرز میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، احتمال دارد این جفت ارز تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۷۱۷۶ دلار) کاهش یابد.


چارت2 بیتکوین 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

ظاهرا خرس ها در منطقه ای بین ۴۶۷۴۳.۴۷ دلار و ۴۸۱۴۴ دلار با چالش سختی روبرو هستند. آنها در نمودار ۴ ساعته قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ (۵۰-SMA) پایین کشانده اند. در صورت شکست قیمت زیر این حمایت مهم، این جفت ارز می تواند حتی تا ۴۳۷۷۰ دلار و پس از آن، تا ۴۲۴۵۱.۶۷ دلار کاهش یابد.


مسطح شدن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰-EMA) و واقع شدن RSI در نزدیکی نقطه میانی نشان می دهد که مومنتوم حرکت صعودی احتمالا در حال ضعیف شدن است.


اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد و از منطقه مقاومت بالاسری عبور کند،، نشان می دهد که گاوها با هر افت جزئی قیمت مشغول خرید می شوند. این اتفاق می تواند نشان دهنده از سرگیری حرکت صعودی این ارز باشد.


ETC/USDT


روز ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد)، قیمت اتریوم کلاسیک (ETC) بالای مقاومت بالاسری موجود در تراز ۶۳.۵۶ دلار شکست و با بسته شدن در همین سطح، یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل کرد. هدف این الگوی صعودی ۹۴.۹۱ دلار است.


چارت1 اتریوم - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

معمولا پس از شکستن یک الگو، قیمت کاهش می یابد و سطح شکست را بار دیگر لمس می کند. در این مورد، احتمال دارد طی چند روز آینده جفت ارز ETC/USDT سطح ۶۳.۵۶ دلار را دوباره لمس کند. اگر گاوها موفق شوند این سطح را به یک حمایت خوب تبدیل کنند، این جفت ارز می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند.


افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۷ دلار) و قرارگرفتن RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که گاوها برتری دارند. اگر قیمت به زیر ۶۳.۵۶ دلار برسد، این جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد.


بازگشت قدرتمند از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که احساسات صعودی حاکم بر بازار این ارز همچنان بدون تغییر باقی مانده اند. پس از آن، خریداران یکبار دیگر تلاش خواهند کرد روند صعودی خود را از سر بگیرند. اگر خرس ها قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، این دیدگاه مثبت اعتبار خود را از دست می دهد. این امر می تواند منجر به کاهش قیمت تا SMA ۵۰ روزه (۵۱ دلار) شود.


چارت2 اتریوم - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت به طور کلی در یک روند صعودی قرار دارد. خرس ها تلاش می کنند تا این حرکت صعودی را در ۷۶.۱۶ دلار متوقف کنند، اما نشانه مثبت موجود این است که گاوها تسلط چندانی بر اوضاع نداشته اند. شیب صعودی میانگین های متحرک و واقع شدن RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان دهنده برتری خریداران است.


در صورتی که گاوها بتوانند روند افزایش قیمت را تا بالای ۷۶.۱۶ دلار پیش ببرند، مانع بعدی پیش روی آنها می تواند در ۸۴.۱۶ دلار باشد. برعکس، اگر خرس ها قیمت را به زیر ۷۰ دلار بکشانند، احتمال دارد این جفت ارز تا ۲۰-EMA کاهش یابد. یک جهش قوی از این سطح نشان می دهد که احساسات بازار مثبت است، اما شکست قیمت زیر این سطح ممکن است قیمت را تا سطح ۶۳.۵۶ دلار کاهش دهد.


LUNA/USDT


طی چند روز گذشته، توکن LUNA متعلق به پروتکل Terra در داخل یک کانال صعودی معامله شده است. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از خط روند نزولی نشان دهنده شروع یک روند صعودی تازه می باشد.


چارت1 لونا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در چهار روز گذشته خرس ها از مقاومت بالاسری در تراز قیمت ۱۸ دلار دفاع کرده اند. درصورتیکه قیمت از سطح فعلی افزایش یابد یا از خط حمایت جهش کند، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا جفت ارز LUNA/USDT را به بالای ۱۸ دلار برسانند. در صورت محقق شدن این فرضیه، مانع بعدی در تراز ۱۹.۵۴ دلار و سپس ۲۲ دلار پیش روی آنها قرار می گیرد.


از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر این کانال و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴ دلار) برسد، نشان می دهد که مومنتوم این حرکت صعودی تضعیف شده است. به این ترتیب، این جفت ارز می تواند سطح شکست موجود در خط روند نزولی را دوباره لمس کند.


چارت2 لونا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

خرس ها دو بار موفق شدند روند افزایش قیمت را در تراز ۱۸ دلار متوقف کنند. همین امر سبب شده است این تراز به سطح قیمت مهمی تبدیل شود که باید با دقت آن را زیر نظر داشت. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال کاهش بوده و شاخص مقاومت نسبی کمی بالاتر از ۵۰ است؛ این وضعیت نشان دهنده رالی احتمالی قیمت در کوتاه مدت است.


اگر قیمت از ۵۰-SMA بازگردد، این جفت ارز می تواند برای مدتی در بازه ای بین ۱۵.۸۱ تا ۱۸ دلار معامله شود. شکست و بسته شدن قیمت بالای ۱۸ دلار می تواند آغاز کننده مرحله بعدی از روند صعودی این ارز باشد که احتمالا تا رسیدن به تراز ۲۰.۸۱ دلار ادامه میابد. برعکس، شکست زیر سطح ۱۵ دلار می تواند حاکی از شروع اصلاح عمیق تر قیمت به سمت ۱۳ دلار باشد.


KLAY/USDT


رمزارز کلایتن (KLAY) روز ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد) از مقاومت ۱.۸۱ دلاری صعود کرد، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. فیتیله بلند روی کندل دو روز گذشته نشان می دهد که خرس ها به شدت از این مقاومت بالاسری دفاع می کنند.


چارت1 کلایتون - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

رالی شارپی مشاهده شده طی چند روز گذشته، شاخص مقاومت نسبی (RSI) را به عمق منطقه اشباع خرید کشانده است، که نشان دهنده احتمال اصلاح جزئی یا تحکیم قیمت در چند روز آینده است. هرگونه کاهش قیمت به احتمال زیاد در حدود سطوح ۱.۶۰ دلار و سپس ۱.۴۰ دلار با حمایت خوبی برخورد می کند.


اگر قیمت از هر دو حمایت بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا از سطح ۱.۸۱ دلار عبور کنند. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این سطح، یک الگوی کف گرد را تکمیل می کند که هدف آن ۲.۹۰ دلار است.


در صورت کاهش قیمت تا زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۳۲ دلار)، این دیدگاه مثبت باطل می شود. این امر می تواند منجر به کاهش تا مرز SMA-۵۰ روزه (۱.۰۷ دلار) شود.


چارت2 کلایتون - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خرس ها دو مرتبه تلاش گاوها برای عبور قیمت از مقاومت ۱.۸۱ دلاری را خنثی کرده اند. اگر خرس ها فشار فروش خود را همچنان حفظ کنند و قیمت را تا زیر ۲۰-EMA کاهش دهند، این کاهش می تواند تا مرز ۵۰-SMA ادامه یابد.


در مقابل، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰-EMA) بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا مانع موجود در تراز ۱.۸۱ دلار را پشت سر بگذارند. در صورت موفقیت آنها، جفت ارز KLAY/USDT می تواند به ۲.۱۸ دلار برسد. شیب صعودی میانگین های متحرک و قرارگیری RSI در منطقه مثبت نشان دهنده برتری گاوها خواهد بود.


AXS/USD


توکن بومی اکسی اینفینیتی یعنی AXS در چند هفته گذشته روند صعودی خوبی را پشت سر گذاشته و در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) به بالاترین سطح خود در ۷۷.۴۸ دلار رسیده است. فیتیله بلند روی کندل این روز نشان داد که معامله گران در سطوح بالاتر قیمت رزرو دریافت سود را انجام داده اند.


چارت1 اکسی - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

جفت ارز AXS/USDT تا حمایت فوری ۶۳ دلار اصلاح شده است. اگر خرس ها قیمت را به زیر این سطح برسانند، این جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۱ دلار) کاهش یابد. دو اصلاح قبلی، جهت حرکت این ارز را از EMA-۲۰ روزه معکوس کرد.


بنابراین، گاوها دوباره به احتمال زیاد هنگام افت قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برای خرید اقدام می کنند. بازگشت قدرتمند این ارز از این سطح نشان می دهد که احساسات حاکم بر بازار مثبت است و معامله گران هنگام افت قیمت، در حال خرید هستند. پس از آن، گاوها دوباره سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند.


شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از تراز ۷۷.۴۸ دلار می تواند مسیر احتمالی به سوی ۹۱ دلار و سپس مقاومت روانی موجود در تراز ۱۰۰ دلار را هموار کند. در مقابل، شکست و بسته شدن قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ممکن است نشانگر شروع اصلاح عمیق تری باشد.


چارت2 اکسی - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته جفت ارز AXS/USDT تشکیل یک الگوی مثلث نزولی را نشان می دهد که در صورت شکست و بسته شدن قیمت زیر حمایت ۶۳ دلار کامل می شود. هدف این الگوی معکوس، تراز ۴۸.۵۲ دلار است. مسطح شدن ۲۰-EMA و قرارگرفتن RSI در نزدیکی نقطه میانی نشان می دهد که مومنتوم این حرکت صعودی در حال تضعیف است.


بر خلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از خط روند نزولی عبور کند، این دیدگاه نزولی باطل می شود. این اتفاق می تواند احتمال لمس مجدد بالاترین سطح قیمت ثبت شده در تراز ۷۷.۴۸ دلار را افزایش دهد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0