بورس۲۴
1401/12/02
10:40
کاهش اختلالات بانکی با نئو بانک ها

محمد مهدی شریعتمدار مدیرعامل جیبیت با اشاره به وقوع برخی اختلالات در عملیات بانکی آنها را مشکل جدی دانست و به بورس ۲۴ اظهار داشت: این اختلالات دلایل گوناگونی اعم از اشکالات زیرساختی یا حملات نرم افزاری به شبکه تسویه دارد اما می توان اذعان داشت که زیرساخت ملی حوزه بانکی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها قدرتمند، امن و سریع است...

کاهش اختلالات بانکی با نئو بانک ها

شریعتمدار گفت: وقوع اختلالات در عملیات بانکی مشکل جدی به شمار می رود و باید به سوی نئو بانک ها حرکت کرد.


محمد مهدی شریعتمدار مدیرعامل جیبیت با اشاره به وقوع برخی اختلالات در عملیات بانکی آنها را مشکل جدی دانست و به بورس۲۴ اظهار داشت: این اختلالات دلایل گوناگونی اعم از اشکالات زیرساختی یا حملات نرم افزاری به شبکه تسویه دارد اما می توان اذعان داشت که زیرساخت ملی حوزه بانکی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها قدرتمند، امن و سریع است.


وی با انتقاد از نگرش حاکمیتی به حوزه بانکداری و کاربرد فین تک در صنعت پولی و مالی ادامه داد: زیرساخت ایران در این حوزه حاکمیتی و نیمه حاکمیتی بوده ولی این موضوع در سایر کشورها توسط بخش خصوصی ایجاد و اداره می شود.


رییس سابق هیات مدیره انجمن فین‌تک ایران از تغییر و اثرگذاری بازیگران حوزه پرداخت های مالی و تجارت الکترونیک خبر داد و گفت: زیست بوم بانکداری دیجیتال در حال تغییر بسیار و البته گسترده شدن است به طوری که در آینده شاهد کاهش نقش بانک ها و افزایش اثرگذاری نئو بانک ها هستیم.


وی ایفای نقش نوآوران فناور مالی را در رفع نیاز مشتریان اثرگذار، مهم و پررنگ ارزیابی کرد و افزود: این بخش، رقابت هوشمندانه ای نسبت به بازیگران قدیمی دارد و مطابق با نیاز هر دسته به ایجاد محصول اقدام می کند.


شریعتمدار فعالیت فین تک ها در صنعت بانکداری کشور را هر چند کارگشا و تسهیل گر اما با محدودیت عنوان کرد و گفت: حاکمیت، زیرساخت های دولتی، رگولاتورها و... باعث می شوند؛ ایفای نقش فین تک ها و نئوبانک ها در این زیست بوم با محدودیت روبه رو باشد.

انتهای خبر

0
0