آکادمی هلاکوئی
1400/10/27
11:30
فروش NFTهای سالگرد کسلوانیای کونامی بیش از ۱۶۰ هزار دلار پول جمع آوری کرد

کونامی، یک توسعه‌دهنده بازی ژاپنی و ناشر نرم‌افزار،…

کونامی، یک توسعه‌دهنده بازی ژاپنی و ناشر نرم‌افزار، در اولین حضور خود در صحنه توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) بیش از ۱۶۰ هزار دلار جمع‌آوری کرد. این نتیجه یک حراج NFT مربوط به سی و پنجمین سالگرد Castlevania، یکی از محبوب ترین فرنچایزهای آن بود. نتیجه نهایی با آنچه که شرکت‌های دیگر تاکنون تجربه کرده‌اند و با واکنش منفی نسبت به این فعالیت‌ها مواجه شده‌اند، در تضاد است.


کونامی با NFTهای کسلوانیا به Opensea می‌رود


کونامی، یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های توسعه بازی ژاپنی، در اولین کسب‌وکار مرتبط با NFT خود، بیش از ۱۶۰ هزار دلار درآمد کسب کرد. این شرکت یک حراج NFT را برای جشن گرفتن سی و پنجمین سالگرد یکی از محبوب ترین فرنچایزهای خود، Castlevania، که بیش از ۲۰ میلیون نسخه در سطح جهانی فروخته است، ترتیب داد. ۱۴ NFT در طول این حراج فروخته شد که بیشترین مبلغ برای یک NFT که نقشه اولین Dracula’s Castle را به تصویر می کشد پرداخت شد که بیش از ۲۶ هزار دلار فروخته شد.


دومین پیشنهاد بزرگ برای یک ویدیوی سه دقیقه ای داده شد که برخی از نکات برجسته بازی های مختلف این سری را نشان می داد که حدود ۱۷ هزار دلار فروخته شد. صفحه مجموعه در Opensea اکنون نشان می دهد که ارزان ترین قطعه اکنون با ۳۰ ETH، کمی بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار در زمان نگارش لیست شده است.


یک نتیجه متفاوت


اولین تلاشی که کونامی در دنیای NFT انجام می دهد، حتی با استقبال بدی که حراج NFT از سایت های مرتبط با بازی به دست آورد، نتایج بسیار متفاوتی با آنچه دیگر شرکت های بازی تاکنون تجربه کرده اند، داشته است. در حالی که شرکت های مرتبط با بلاک چین با استفاده از عناصر متاورس و وب ۳ در بازی برای به دست آوردن طرحهای نوآورانه (مانند Axie Infinity) موفقیت زیادی کسب کرده اند، شرکت های سنتی هنوز در حال انجام آزمایش هایی در استفاده از این عناصر برای فرنچایز خود هستند.


یکی دیگر از شرکت های سازنده بازی ژاپنی، Square Enix، به نفع معرفی اقتصاد توکن در بازی ها استدلال کرده است. یوسوکه ماتسودا، مدیرعامل این شرکت، اظهار داشت که گذار به “مشارکت برای کسب درآمد” مردم را ترغیب می کند تا با بازی ها و سایر بازیکنان ارتباط برقرار کنند و اقتصادهای خودپاینده را ایجاد کنند. اسکوئر انیکس از سال گذشته به فکر ورود به کسب و کار بازی غیرمتمرکز است.


یوبی سافت، یکی دیگر از شرکت های توسعه بازی، قبلا بازار NFT بومی خود را به نام Quartz راه اندازی کرده است که از فناوری Tezos برای صدور و توزیع NFT برای بازیکنان خود استفاده می کند. تاکنون استقبال منفی بوده و بازیکنان و کارگران این شرکت از این نوآوری انتقاد کرده اند. GSC Game World، خالق فرنچایز Stalker، مجبور شد برنامه‌های NFT خود را به دلیل واکنش‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرد، کنار بگذارد.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0