رمزارز نیوز
1403/01/14
12:00
اصلاح شدید قیمت بیت کوین در آستانه هاوینگ! چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

طی چند ساعت گذشته، بازار ارزهای دیجیتال یک اصلاح گسترده را تجربه کرده که طی آن، قیمت بیت کوین حدود ۵ درصد کاهش یافته است. قیمت سایر آلتکوین‌ها نیز به شدت در حال کاهش است و ده آلتکوین برتر بین ۶ تا ۱۰ درصد اصلاح قیمت را تجربه کرده‌اند.


crypro-price-correction-whats-next

نمودار روزانه قیمت بیت کوین.

کاهش قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در روز دوشنبه ۱ آوریل با کاهش روبرو شد. قابل ذکر است که در میان چشم‌انداز امیدوارکننده رویداد آتی هاوینگ بیت کوین، نوسانات اخیر قیمت، باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده است.


در همین راستا، علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، بینش‌های مهمی را در مورد تغییرات احتمالی قیمت ارائه کرده است. مارتینز از اهمیت سطح حمایتی ۶۸۳۰۰ دلار صحبت کرد و تاکید نمود که در پی شکست این حمایت، قیمت ممکن است تا محدوده بین ۶۵۲۵۰ و ۶۳۱۵۰ دلار کاهش یابد. قابل ذکر است، این محدوده که در آن ۷۶۰ هزار کیف پول دارای ۵۲۰ هزار بیت کوین هستند، آستانه روانی قابل‌توجهی برای تعیین مسیر آینده قیمت بیت کوین محسوب می‌شود.

crypro-price-correction

علاوه بر این، وی بر اهمیت حمایت گاوها از سطح ۷۰۳۲۰ دلار برای سوق دادن قیمت بیت کوین به سمت روند صعودی بعدی خود تاکید کرد.


در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته، با ۳.۶ درصد کاهش به ۶۶۸۸۰ دلار و حجم معاملات آن با ۷۳ درصد افزایش به ۴۰.۵ میلیارد دلار رسیده است.


لیکویید شدن ۵۰۰ میلیون دلار در پی کاهش قیمت‌ها

طبق داده‌های کوین‌گلس (Coinglass)، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های معاملاتی در پی کاهش قیمت‌ها، لیکویید شده است. از این رقم، ۴۱۴ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های لانگ و ۸۵ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های شورت بوده است. در این میان، ۶۶ میلیون دلار از این رقم، مربوط به پوزیشن‌های بیت کوین و مابقی مربوط به پوزیشن‌های سایر آلتکوین‌ها بوده است.


از طرفی، پلتفرم کیو‌سی‌پی کپیتال (QCP Capital) هم در گزارش اخیر خود به افزایش فعالیت در بازار آپشن‌ها اشاره کرده که طی آن، برای ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، قرارداد‌های اختیار خرید در حال فروش و قرارداد‌های اختیار فروش در حال خرید بوده است. این روند باعث کاهش قیمت این رمزارزها در بازار اسپات و افزایش نوسانات، به ویژه برای اتریوم شده است.


در مورد اتریوم، تقاضا برای قرارداد‌های اختیار فروش به طور قابل‌توجهی از تقاضا برای قرارداد‌های اختیار خرید فراتر رفته که منجر به ایجاد انحراف منفی ۵ درصد ریسک معکوس (risk reversal) برای ماه آوریل شده است. این انحراف به معنی تمایل غالب به حفظ روند نزولی در بازار آپشن اتریوم و همچنین، نشان‌دهنده احساسات محتاطانه معامله‌گران در مورد حرکت‌های بالقوه قیمت در آینده نزدیک است.


تاثیر داده‌های اقتصادی بر بازار ارزهای دیجیتال

بر اساس داده‌های جدید منتشرشده، شاخص دلار (dollar index) که ارزش دلار را در برابر ارزهای فیات اصلی نشان می‌دهد، برای اولین بار طی چهار ماه، از مرز ۱۰۵ عبور کرده و رشد چهار هفته‌ای ۲.۵۸ درصدی را به ثبت رسانده است. قوی‌تر شدن دلار، موجب گران‌تر شدن دارایی‌هایی مانند بیت کوین و طلا شده و به طور بالقوه منجر به کاهش تقاضا برای آن‌ها می‌شود. علاوه بر این، ثابت شده است که تقویت پایدار دلار باعث انقباض مالی در سراسر جهان شده و تمایل سرمایه‌گذاران را برای ریسک کردن کاهش می‌دهد.


گسترش ضرر در بخش میم‌کوین‌ها

طبق گزارش‌ها، فروش قابل‌توجهی در کل بخش میم‌کوین‌ها که طی چند هفته گذشته در کانون توجه بوده، به وقوع پیوسته است. در آخر هفته گذشته، قیمت دوج‌کوین (DOGE) تا ۲۲ سنت افزایش یافت، با این حال، در زمان نگارش این خبر، قیمت آن ۱۳ درصد کاهش یافته و به ۰.۱۸۸۹ دلار رسیده است.


سایر میم‌کوین‌ها مانند شیبا اینو (SHIB)، سگ‌کلاه‌دار (WIF) و غیره نیز اصلاح‌های شدیدی را تجربه کرده‌اند.


انتهای خبر

0
0