اقتصاد آنلاین
1400/05/09
13:02
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس(۹مرداد) / ورود پول ۳۱۵میلیارد تومانی حقیقی ها در اولین روز هفته

افراد حقوقی در بورس امروز ۳۱۵میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام پارسان بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۳۱۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۳۲۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۱درصد یعنی پنج هزار و ۱۲۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.


بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «هتل و رستوران» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.


سه نماد «پارسان»، «تاپیکو» و «فخوز» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وتجارت»، «سمگا» و «شپنا» معطوف بود.


مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری گسترش نفت و گتز پارسیان حدود ۴۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک تجارت با برتری حدود ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۳۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی09.05.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع 09.05.1400
انتهای خبر

0
0