رمزارز نیوز
1401/11/19
21:00
تهدیدی جدید برای ارزهای دیجیتال حریم خصوصی محور!

اخیرا فهرستی از الزامات نظارتی توسط نهاد تنظیم‌کننده دارایی‌های مجازی در دبی منتشر شده است. این الزامات به… مطالعه مطلب ...

اخیرا فهرستی از الزامات نظارتی توسط نهاد تنظیم‌کننده دارایی‌های مجازی در دبی منتشر شده است. این الزامات به طور خاص برای مشاغل ارزهای دیجیتال که قصد فعالیت در این کشور را دارند، در نظر گرفته شده است. مجموعه قوانین جدید شامل انواع فعالیت‌هایی است که با دارایی‌های مجازی مرتبط هستند، مانند اجرای صرافی‌های متمرکز، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، کمپین‌های تبلیغاتی و حضانت و سایر موارد.


طبق گزارش‌ها، نهاد نظارتی دبی برای دارایی‌های مجازی محدودیت‌های جدیدی را شرح داده که شرکت‌های رمزارزی را ملزم می‌کند تا مجوزهای لازم را قبل از شروع ارائه خدمات خود بگیرند. همچنین، بر اساس این قوانین، این نهادهای دارای مجوز باید مقررات مبارزه با پولشویی (AML) و معیارهای تضمین ریسک را در بالاترین درجه ممکن رعایت کنند.


نکته مهم و جالب توجهی که در این قوانین به چشم می‌خورد، این است که انتشار توکن حریم خصوصی صراحتا ممنوع اعلام شده است. این موضوع، نگرانی بزرگی را برای توکن‌های حفظ حریم خصوصی مانند مونرو (XMR)، زی کش (ZEC) و دش (DASH) ایجاد می کند.


در میان ۱۰۰ کوین برتر متمرکز بر حفظ حریم خصوصی در بازار کریپتو، XMR با ارزش بازار خیره‌کننده ۳ میلیارد دلاری در صدر فهرست قرار دارد و پس از آن ZEC با ۷۴۸ میلیون دلار و DASH تقریبا با ۷۲۵ میلیون دلار قرار دارند.


اگرچه آلت‌کوین‌هایی که حفظ حریم خصوصی به ‌عنوان پایه اصلی آنها است، قبلا هم در معرض نگرانی‌های نظارتی قرار داشتند، اما تاکنون توسط هیچ کشور یا حوزه قضایی ممنوع اعلام نشده بودند. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این مقام، گردش یا در اختیار داشتن چنین ارزهای دیجیتالی را هم نقض قانون می‌داند یا خیر.


با این وجود، قیمت کوین‌های حریم خصوصی با رتبه‌بندی برتر، از اخبار اخیر آسیب ندیده و در حال حاضر با رنگ سبز معامله می‌شوند.


انتهای خبر

0
0