نبض بازار بورس تهران (بازیگران بورس)
1400/04/02
08:14
💢بورس در مسیر رکوردشکنی‌های جدید قرار گرفت؟ 🔻بورس دیروز در مسیر صعود قرار داشت و شاخص کل با جهش بیش از ۱۸ هزار واحدی (معادل ۱.۶ درصد) به کانال ۱۱۸...

💢بورس در مسیر رکوردشکنی‌های جدید قرار گرفت؟



🔻بورس دیروز در مسیر صعود قرار داشت و شاخص کل با جهش بیش از ۱۸ هزار واحدی (معادل ۱.۶ درصد) به کانال ۱۱۸۷ هزار واحدی رسید.



🔻شاخص هم‌وزن هم با رشد ۰.۹ درصدی بیشترین صعود روزانه خود از اواخر بهمن را تجربه کرد.



🔻ارزش معاملات خرد تا حدی کاهش یافت و به ۴۲۰۰ میلیارد تومان رسید. بانک‌ها، خودروسازان و فلزات اساسی پرمعامله‌ترین صنایع و دارا یکم، پالایشی یکم و خودرو پرمعامله‌ترین نمادهای بورس دیروز بودند.



🔻حقیقی‌ها بالاخره در سمت خرید فعال شدند و ورود پول ۲۳۰ میلیارد تومانی را شاهد بودیم. بیشترین ورود پول حقیقی به صنایع فلزات، شیمیایی و پالایشی و نمادهای فملی، وبملت و نوری بود.



🔻حقوقی‌ها بیشترین خالص خرید را در صنایع غذایی و انبوه‌سازی و نمادهای وآیند و غصینو داشتند.



🔻قدرت خرید حقیقی‌ها به عدد ۲ رسید. سرانه خرید ۱۷.۴ میلیون تومان و سرانه فروش ۷.۶ میلیون تومان بود.



🔻در پایان بازار تنها ۴۳ درصد نمادها در مدار منفی قیمتی بودند. در این میان ۲۶ واحد درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۲۴۷۰ میلیارد تومان مواجه بودند.



🔻در سمت مثبت بورس دیروز ۱۱ درصد نمادها با صف خریدهایی به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان همراه بودند. این رکورد بیشترین تعداد و ارزش صف‌های خرید در سال ۱۴۰۰ بود.



🔻تمام صنایع بزرگ و جریان‌ساز بازار مثل خودروسازی، بانک‌ها، فلزات اساسی، پالایشی و شیمیایی دیروز صعودهای قابل توجهی ثبت کردند. خودرویی‌ها و بانک‌ها دو لیدر اصلی بازار در مسیر صعود بودند. فارس، فملی، فولاد و وبملت هم اثرگذارترین نمادها بر شاخص کل بودند.



🔻نحوه پیش‌بینی سود شرکت‌ها تغییرات اساسی کرد. شرکت‌ها از این به بعد باید پیش‌بینی سود خود را سناریوبندی شده منتشر کنند.



🔻در بازار جهانی شاهد موج صعودی جدیدی بودیم. مس با رشد بیش از صد دلاری به نزدیکی ۹۳۰۰ دلار رسیده است. آلومینیوم و روی هم به ترتیب در سطوح ۲۴۳۰ و ۲۸۶۰ دلاری قرار گرفته‌اند.



🔻بیلت فولاد CIS در ۶۳۰ سطح دلاری، ورق سرد CIS در محدوده ۱۲۰۰ دلاری و اسلب فولاد CIS هم در سطوح ۹۳۰ دلاری قرار گرفته‌اند.



🔻قیمت نفت به بالای ۷۵ دلار (سقف دو ساله) رسید. بانک آمریکا پیش‌بینی کرده است قیمت در سال بعد به ۱۰۰ دلار بر بشکه برسد.



🔻دلار دیروز با رشد ۱۳۰ تومانی (۰.۵ درصدی) به ۲۳۲۵۰ تومان رسید. البته در معاملات پشت خطی شبانه تا ۲۳۳۲۰ تومان پیش رفت.



🔻قیمت سکه حتی با وجود افت قیمت طلای جهانی، نسبت به دلار داخلی رشد بیشتری داشت و به ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید.



🔻دولت آمریکا سه وب‌سایت برون‌مرزی صدا و سیمای ایران را مسدود کرد. سخنگوی وزارت خارجه از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرد اما گفت ممکن است وزارت دادگستری آمریکا به زودی در این خصوص اطلاعاتی ارائه دهد.



🔻سخنگوی دولت: اگر آمریکا به برجام برگردد مذاکره‌کنندگان شرایط را به نهادهای بالادستی انتقال خواهند داد و منتظر دولت بعد نخواهد ماند. طرفین تقریبا درباره همه اختلافات مهم تفاهم کلی صورت دادند.

انتهای خبر

0
0