سهامیاب - آموزش بورس
1400/05/09
08:43
#پالایشی ✍️در گروه پالایشی، اقبال با سهامداران همراه نبود و این نمادها با افت قیمت به تابلوی معاملات بازگشته‌اند. لیدر ناکام این گروه #شپنا بیشتری...

#پالایشی



✍️در گروه پالایشی، اقبال با سهامداران همراه نبود و این نمادها با افت قیمت به تابلوی معاملات بازگشته‌اند. لیدر ناکام این گروه #شپنا بیشترین سهم از ارزش معاملات را نصیب خود کرد. شپنا برای برگشت به مدار رشد نیاز به برگشت پر قدرت از حمایت ۱.۱۰۰ تومانی دارد.



🔰اما در حوالی باقرشهر نگاهی به #شتران داریم که پس از مجمع با فشار عرضه به تابلوی معاملات بازگشته و به نظر این اصلاح دست‌کم تا قیمت‌های ۸۸۰ تومانی ادامه داشته باشد. شتران چنانچه این حمایت را از دست بدهد، با شرایط دشواری مواجه خواهد شد.



🛢و در نهایت به #شبریز اشاره داریم که به لطف حمایت حقوقی‌ها تن به اصلاح چندانی نداده و روز چهارشنبه معاملات روانی پشت سر گذاشت. گفتنی است EPS این شرکت در ۳ ماهه امسال ۹۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه داشته است. نکته بنیادی از شبریز ضریب نلسون بالاتر در مقایسه با سایر پالایشگاه‌ها است. هر چه یک پالایشگاه پیچیدگی ساختاری قوی‌تری داشته باشد، محصولات با ارزش‌تری (مانند بنزین و گازوییل) تولید می‌کند. اما پالایشگاه‌هایی که مازوت و وکیوم باتوم زیادی از برج تقطیرشان استحصال می‌شود، شرایط مساعدی ندارند.



انتهای خبر

0
0