بااقتصاد
1401/06/14
21:24
عرضه «گلدیرا» به روش حراج انجام شد / عرضه اولیه مرحله دوم از طریق سلب حق تقدم به عموم خواهد بود

در جریان معاملاتی بازار امروز، مرحله اول عرضه اولیه سهام گلدیران به روش حراج انجام شد و مرحله دوم عرضه اولیه این شرکت از محل سلب حق تقدم به عموم خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، امروز در میانه شهریورماه ۲۲۸ میلیون سهم صنایع گلدیرا روی میز فروش رفت و درنهایت پس از رقابت ۹۳صندوق، متوسط قیمت معاملات در سفارش‌گیری نماد «گلدیرا» معادل ۶ هزار و ۴۳۶ ریال شد.


ساعت ۹:۳۰ صبح امروز، سفارش‌گیری برای عرضه سهام شرکت گلدیران طبق پیام ناظر آغاز شد و طی ۲ ساعت تعداد ۹۳سرمایه‌گذار واجد شرایط سفارش‌های خود را از طریق ایستگاه‌های معاملاتی ارسال کردند و درنهایت ۴۴ صندوق موفق شدند صاحب سهام شرکت صنایع گلدیران شوند.


این گزارش حاکی است در این عرضه اولیه که به روش حراج انجام گرفت، کمترین قیمت ۵ هزار و ۳۰۰ ریال در نظر گرفته‌شده بود. همچنین هر کد معاملاتی قادر بود حداکثر ۱۱ میلیون و ۴۰۰هزار سهم خریداری کند.


در این عرضه کمترین قیمت معامله‌شده ۵ هزار و ۳۰۰ ریال و بیشترین قیمتی که روی آن معامله‌ای صورت گرفت ۸ هزار و ۵۰۰ ریال بود.


در عرضه اولیه گلدیرا، شرکت گروه توسعه گلدیران به‌عنوان متعهد عرضه، کارگزاری تامین سرمایه نوین به‌عنوان مشاور عرضه و متعهد خرید و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی دارا داریوش به‌عنوان بازارگردان ایفای نقش کردند.


گفتنی است امروز مرحله اول عرضه اولیه گلدیران انجام شد که عرضه به سرمایه‌گذاران واجد شرایط به روش حراج بود.


مرحله دوم عرضه، افزایش سرمایه از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم است. به‌این‌ترتیب که پس از کشف قیمت در مرحله اول عرضه اولیه به روش حراج تا آغاز مرحله دوم نماد معاملاتی «گلدیرا» به‌منظور طی مراحل افزایش سرمایه از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم متوقف خواهد بود.


در مرحله دوم افزایش سرمایه به میزانی خواهد بود که طی آن ۱۴ درصد از سهام شرکت از طریق واگذاری حق تقدم‌های سلب شده به عموم عرضه می‌شود. بنابراین خریداران باید آثار ناشی از افزایش سرمایه در میزان مالکیت خود پس از افزایش سرمایه و نیز توقف نماد معاملاتی برای این موضوع را مدنظر قرار دهند./ مدیریت ارتباطات فرابورس ایران



انتهای خبر

0
0