آکادمی هلاکوئی
1401/02/17
21:00
استاندارد جدید توکن های اتریوم ممکن است اجازه ایجاد توکن های بازدهی را بدهد

با این استاندارد جدید، یک توکن اتریوم ERC-۲۰…

با این استاندارد جدید، یک توکن اتریوم ERC-۲۰ مشابه vault ها، عناصر اصلی اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) عمل می‌کند.


تبدیل توکن ها به vault: معرفی EIP-۴۶۲۶


توسعه‌دهنده و متخصص اتریوم با نام @۰xSassun در توییتر، یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم Stack۳ DAO، از مزایای غیرعادی‌ترین پروپوزال برای اتریوم در ماه گذشته گفته است.


به طور خلاصه، این پروپوزال استاندارد جدیدی از توکن های مبتنی بر اتریوم یعنی ERC-۴۶۲۶ را معرفی می کند. این توکن‌ها می‌توانند جایگزین vault ها، مکانیسم های بازدهی در بخش DeFi شوند.


توکن‌های بازدهی مدرن، پاداش‌های دوره‌ای را برای کاربران خود تضمین می‌کنند که با رشد استخرهای نقدینگی اصلی مرتبط است. با این حال، ساخت DeFi ها بر روی توکن‌های بازدهی در حال حاضر بسیار چالش برانگیز است: برای اطمینان از یکپارچگی آنها، مهندسان باید چندین «آداپتور» مقاوم در برابر حمله بنویسند.


این توسعه دهنده اضافه می کنند که در صورت تایید EIP-۴۶۲۶، چنین مکانیسم هایی به شیوه ای “لگو مانند” توسعه خواهند یافت.


پیشکسوتان اتریوم از این پیشنهاد عجیب و غریب حمایت می کنند


همانطور که توسط @۰xSassun توضیح داده شده است، پیاده سازی ERC-۴۶۲۶ قابلیت همکاری پروتکل های مختلف DeFi را افزایش و پیچیدگی توسعه آنها را کاهش می دهد.


همچنین این بروزرسانی امنیت و قابلیت حسابرسی قراردادهای هوشمند را به ارمغان خواهد آورد. به همین دلیل است که توسعه دهندگان باتجربه اتریوم از این نوآوری حمایت می کنند.


این استاندارد توسط جویی سانتورو (Joey Santoro) از پروتکل فی (FEI)، نمایندگان پروتکل Yearn.Finance (YFI) و VC های بزرگ تایید شده است.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0