آکادمی هلاکوئی
1401/05/08
23:00
ایالات متحده تا ۱۰ میلیون دلار برای اطلاعات مربوط به هکرهای رمزارز کره شمالی اعطا می کند

وزارت امور خارجه ایالات متحده متعهد شد که…

وزارت امور خارجه ایالات متحده متعهد شد که تا ۱۰ میلیون دلار به هر کسی که اطلاعات ارزشمندی را که می تواند علیه گروه های هکر ارزهای دیجیتال کره شمالی استفاده شود، بدهد. این مبلغ دو برابر پاداش قبلی است که در مارس ۲۰۲۲ وعده داده شده بود.


آژانس به کمک نیاز دارد

گروه های هکر کره شمالی سال هاست که بار مهمی برای مقامات آمریکایی بوده اند. چنین نهادهایی پشت برخی از بزرگترین سوء استفاده ها در گذشته نزدیک ایستاده اند و میلیون ها دلار ارز دیجیتال را از سازمان ها تخلیه کرده اند.


Chainalysis تخمین زد که مجرمان سایبری کره شمالی تنها در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۴۰۰ میلیون دلار از دارایی های دیجیتال را سرقت کردند زیرا وجوه عمدتا از صرافی ها و شرکت های سرمایه گذاری جمع آوری شده بود.


ماه گذشته، Elliptic ادعا کرد که باند سایبری بدنام مستقر در این کشور آسیای شرقی، Lazarus، همانی بود که هارمونی را نقض کرد و ۱۰۰ میلیون دلار اتریوم را تخلیه کرد.


به نظر می رسد وزارت امور خارجه آمریکا با آن بازیگران بد دست و پنجه نرم می کند زیرا جایزه ۱۰ میلیون دلاری را برای اطلاعاتی که می تواند فعالیت آنها را مختل کند فاش کرد :


“اگر اطلاعاتی در مورد افراد مرتبط با گروه‌های سایبری مخرب مرتبط با دولت کره شمالی (مانند Andariel، APR۳۸، Bluenoroff، Guardians of Peace، Kimsuky، یا Lazarus Group) و کسانی که در هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده با نقض قوانین دخالت دارند، دارید؛ طبق قانون کلاهبرداری و سوء استفاده رایانه ای، ممکن است واجد شرایط دریافت جایزه باشید.”


مشکلاتی که وزارت امور خارجه ایالات متحده در هنگام مبارزه با این هکرها با آن مواجه است ممکن است به این دلیل باشد که مجرمان سایبری از تکنیک های پیچیده برای سرقت و شستن ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. در فوریه امسال، مرکز امنیت جدید آمریکا (CNAS) گروه لازاروس را در میان پیشرفته‌ترین هکرها در سراسر جهان قرار داد و آنها را به عنوان “ارتش چیره دست مجرمان سایبری و وابستگان خارجی” توصیف کرد.


این جایزه دو برابر بیشتر از ۵ میلیون دلاری است که چهار ماه پیش اعلام شد. در آن زمان، آژانس استدلال کرد که هکرهای کره شمالی به صرافی‌های رمزارز و موسسات مالی برای سرقت وجوه حمله می‌کنند، که بعدا از رژیم توتالیتر در سرزمین خود حمایت می‌کنند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0