بورس پرس
1402/03/27
09:38
حجم تامین مالی "صبا" برای بازار سرمایه و برنامه عرضه اولیه زیرمجموعه معدنی

مدیرعامل هلدینگ صبا تامین با اشاره به آمار حجم تامین مالی برای بازار سرمایه از برنامه ورود شرکت سنگ آهن مرکزی به بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدجواد میرطاهر با بیان اینکه گروه مالی صبا تامین در کارنامه بیشترین حجم تامین مالی برای بازار سرمایه را در بین فعالان بازار داشته به می متالز گفت: "صبا" ۴ هزار میلیارد تومان برای شستا، ۴ هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی، ۲ هزار میلیارد تومان برای صبا تامین و ۳.۴ هزار میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی کشوری اوراق منتشر کرد.



وی افزود: در افق ۱۴۱۰ دستیابی به چشم‌انداز صنعت فولاد نیازمند تامین مالی از طریق بانک و بازار سرمایه است. ۲۸ میلیارد دلار حجم سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و تولید است که از این میزان ۱۴ میلیارد دلار را می‌توان از محل سود انباشت شرکت‌های فولادی و معدنی و بخش دیگر را باید از طریق بازار سرمایه، بانک ها، بورس و.. تامین کرد.


میرطاهر ادامه داد: سهامدار عمده سنگ آهن مرکزی و تاصیکو بوده که هر دو معدنی هستند. یکی از قطب‌های مهم صبا تامین صنعت و معدن است. شرکت سنگ آهن مرکزی در حوزه تامین مالی این روز‌ها بسیار فعال شده و اتفاقات مطلوبی در جریان است. با رفع موانع این کار را انجام داده و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران را بورسی خواهیم کرد. با این اقدام بسیاری از مشکلات این بخش حل خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام

انتهای خبر

0
0