بورس۲۴
1401/01/04
11:17
این رمزارزها بیت‌کوین را نابود می‌کنند؟

بازار رمزارزها در ماه گذشته متفاوت بود، دارایی‌های محبوبی مانند بیت‌کوین و اتریوم هر کدام بازار را پایین آوردند و به ترتیب ۱۰ و ۱۱ درصد از ارزش خود را از دست دادند. در همین حال، جنگ اوکراین همچنان به آشفتگی در بازار ادامه می‌دهد.

این رمزارزها بیت‌کوین را نابود می‌کنند؟

بورس۲۴ : بازار رمزارزها در ماه گذشته متفاوت بود، دارایی‌های محبوبی مانند بیت‌کوین و اتریوم هر کدام بازار را پایین آوردند و به ترتیب ۱۰ و ۱۱ درصد از ارزش خود را از دست دادند. در همین حال، جنگ اوکراین همچنان به آشفتگی در بازار ادامه می‌دهد.


به نقل از کریپتو، در حالی که سرمایه‌گذاران همچنان به دنبال سود در بازار هستند، چند روند جدید در حال توسعه است. کاربران رمزارز همیشه امنیت را یک نگرانی اصلی می‌دانستند اما به دلیل تلاش برای نابودی تراکنش‌های دیجیتال این نگرانی‌ها افزایش یافته است. سازندگان و توسعه‌دهندگان همچنین برای کنترل بیشتر بر محصولات خود رقابت می‌کنند و به دنبال کاهش تراکنش‌های تقلبی هستند.


اینها تنها برخی از دلایلی است که چرا این سه رمزارز قرار است بیت‌کوین را در سال ۲۰۲۲ بشکنند.


یکی از آنها رمزارز ریپل است، چیزی که ریپل را نسبت به بیت‌کوین گزینه پرداختی مناسب‌تری می‌کند این است که میانگین زمان تراکنش‌های بیت‌کوین ۱۰ دقیقه است اما برای این رمزارز تنها چند ثانیه طول می‌کشد تا یک تراکنش کامل شود. همچنین یکی از معدود ارزهای رمزنگاری شده محسوب می‌شود که طی هفت روز سود کرده است. ارزش این دارایی بیش از ۵ درصد افزایش یافته و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن بیش از ۱.۹ میلیارد دلار است. ارزش بازار این دارایی نیز در مدت مشابه از ۳۴ میلیارد دلار به ۳۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.


دومین گزینه پولکادوت است، هدف آن ارائه یک پلت‌فرم منعطف و سازگار برای سازندگان غیرمتمرکز برای انتقال هر نوع داده یا دارایی در چندین بلاک‌چین است. مانند ریپل سرمایه‌گذاران در هفته گذشته به پولکادوت هجوم آورده‌اند. ارزش این دارایی بیش از ۵ درصد افزایش یافته و در همین مدت بیش از ۹۰۰ میلیون دلار به ارزش بازار خود افزوده است.


گزینه آخر رمزارز زی‌کش است که یک گزینه پرداخت کاملا غیرمتمرکز است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با ناشناس بودن کامل تراکنش کنند. بلاک‌چین اطلاعات حساسی مانند آدرس هر کیف پول و مبلغی را که منتقل می‌شود ثبت نمی‌کند و این مورد بسیار متفاوت از بیت‌کوین است. زی‌کش طی هفت روز معاملاتی گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته و ارزش بازار آن از ۱.۷ میلیارد دلار نزدیک ۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.


مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۹۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۱۹ درصد کاهش یافته است.


در حال حاضر ۴۱.۷۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.


حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴.۳۱ میلیارد دلار است که ۴.۲۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیرمتمرکز در حال حاضر ۱۳.۷۹میلیارد دلار است که ۱۴.۶۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۸.۱۲ میلیارد دلار است که ۸۲.۸۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

انتهای خبر

0
0