سهم گلچین
1400/09/09
22:53
#نمایشگاه_بورس به گزارش همفکران محمدرضا سلیمیان مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر در یک نشست خبری در هشتمین نمایشگاه بین المللی بانک، بورس، بیمه و خصوص...

#نمایشگاه_بورس



به گزارش همفکران محمدرضا سلیمیان مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر در یک نشست خبری در هشتمین نمایشگاه بین المللی بانک، بورس، بیمه و خصوصی‌سازی گفت:


✅ ۳۰ درصد تولید سیمان متعلق به شستا، ۱۰ درصد هلدینگ سیمان غدیر و ۹ درصد متعلق به سیدکو است.



✅ بیشترین رشد را مجموعه سیمان غدیر طی ۳ سال گذشته داشته و از متوسط صنعت سیمان بیشتر بوده است.



✅ در خصوص قطعی گاز: یکی از استراتژی‌های ما در مجموعه سیمان غدیر و تدبیری که از قبل پیش بینی شده، دپوی استراتژی کلینکر بود و به نسبت تمام همکاران در مجموعه سیمانی ها بیشترین دپو را سیمان غدیر دارد و نگرانی بابت قطعی نداریم.



✅ میانگین دپو برای هر شرکت یک ماه است اما ما برای بیش از ۷۵ روز دپوی استراتژیک را پیش‌بینی کردیم. موجودی برای دو میلیون تن سیمان در شرایطی که اگر تولیدی وجود نداشته باشد وجود دارد.



✅ صادرات ما طی چند سال گذشته تقریبا به دو و نیم میلیون تن رسیده و یک سوم از تولید مجموعه صادر می‌شود.


ارزآوری حدود ۵۰ میلیون دلار وجود داشته است. در مقایسه درصد صادرات به نسبت تولید کلینکر نیز رتبه اول را داریم.



✅ در بخش صادرات به ۲۳ کشور صادرات می‌کنیم و تقریبا سهم ۱۷ درصدی در صادرات داریم.



✅ ورود سیمان به بورس کالا برای گروه ما حدود دو هزار میلیارد تومان رانت را حذف کرد. ماهانه حدود نیم میلیون تن سیمان در بورس کالا عرضه می‌کنیم.



✅ درآمد ما طی چندسال گذشته از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده که رشد ۷۶ درصدی داشته است.



✅ اگر به تفکیک شرکت ها بگویم همه شرکت ها سود قابل تقسیم برای سالی که گذشت را برای خود رقم زدند و برخی رکورد خوبی در این بخش داشتند.



✅ جز افتخارات ما است که همه شرکت های سیمانی متعلق به گروه غدیر به عنوان صادر کننده نمونه استان شناخته شدند.



✅ ۲۰ آذر سیمان غدیر آماده عرضه شده و چند شرکت دیگر همچون سیمان سفید شرق تا پایان سال عرضه خواهند شد. ارزش بازار سیمان غدیر حدود ۴هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.




به گزارش همفکران حسین بوستانی مدیرعامل اعتضاد غدیر گفت:


✅ نکته ای که در مورد غدیر سوال است ارزندگی این سهم است، ترکیب دارایی های آن از دو بخش پرتفوی بورسی و هلدینگ های مدیریت تشکیل شده است.



✅ در بخش پرتفوی بورسی صد هزار میلیارد تومان ارزش افزوده وجود دارد و در غیر بورسی ۹۰ هزار میلیارد تومان مازاد ارزش که در هلدینگ های مختلف پخش شده است.



✅ نفت‌و‌گاز پارسیان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های مجموعه ما است که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت دارد و نقش کشوری و منطقه ای را ایفا می‌کند.



✅ در خصوص اوره ۷۲ درصد ظرفیت اوره کشور را دارد و ۷ درصد تولید جهان را تشکیل می‌دهد. چهارمین تولید کننده بررگ متانول در دنیا هستیم.



✅ در بخش غیربورسی نیز چند پروژه داریم همچون پتروشیمی دماوند، انرژی عسلویه و پتروشیمی کیان و…


پروژه کیان در واقع ۲/۹ میلیون تن الفین ظرفیت دارد و ۴۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی هزینه سرمایه گذاری است که اذر ۱۴۰۳ به بهره بردای می‌رسد.



✅ ۴۱ درصد از پتروشیمی همت نیز متعلق به نفت و‌گاز پارسیان است و یک میلیون و صد هزار تن ظرفیت دارد.



✅ پالایشگاه سیراف در حوزه نفت وجود دارد که ۴۸۰ هزار تن میعانات گازی خواهد داشت و یک چهارم بزرگتر از نفت و گاز خلیج فارس خواهد بود.



✅ در خصوص برق و انرژی در سال ۹۰ ورود کردیم و ۲۳۰ مگاوات نیروگاه در دست احداث داریم.



✅ هلدینگی که پتانسل بالایی در جهش سودآوری خواهد داشت هلدینگ بین المللی صنایع و معادن غدیر است و در یک ماه اینده عرضه خواهد شد.



✅ فولا گل گهر در سال ۹۱ تاسیس شده و طرح توسعه ۳ میلیون تنی در دست اجرا دارد.



✅ هلدینگ ساختمان: مهم ترین هلدینگی که پا به عرضه گذاشته هلدینگ مالی غدیر است که در سال ۹۶ پایه ریزی شده و تنها دو شرکت در دل خود داشته که در سال ۹۹ تامین سرمایه دماوند نیز به این مجوعه اضافه شد، همچنین شرکت زرین پرشیا نیز به این مجموعه وصل شده است.



✅ در حال رایزنی با سازمان هستیم که یک کارگزاری نیز در دل این هلدینگ غدیر افتتاح خواهد شد.

انتهای خبر

0
0