سهامیاب - آموزش بورس
1401/03/30
08:34
#پیش‌بینی_بازار #روزنه ✍🏻بورس اوراق بهادار دومین روز از هفته جاری را متعادل و با رگه‌هایی از عرضه در برخی از نماد‌های مورد توجه آغاز کرد. با شروع ...

#پیش‌بینی_بازار


#روزنه



✍🏻بورس اوراق بهادار دومین روز از هفته جاری را متعادل و با رگه‌هایی از عرضه در برخی از نماد‌های مورد توجه آغاز کرد. با شروع معاملات و در نبود دو نماد خودرویی رفته‌رفته شاهد بهبود تقاضا بودیم. این رویه تقریبا تا زمان بازگشایی خودرو و خساپا ادامه داشت. اما به محض بازگشایی این دو نماد شاهد افزایش عرضه‌ها و جولان فروشندگان در سطوح مختلف بازار بودیم. به طوری که در پایان جلسه معاملاتی روز یکشنبه شاخص کل تمام اندک رشد خود را پس گرفت و با افت هزار و ۷۷۵ واحدی به کار خود پایان داد. اما رشد ناچیز ۰.۰۴ درصدی شاخص هم‌وزن نشان از وجود تعادل نسبی در بازار داشت.



📑در روند معاملات روز گذشته برخلاف وجود تعادل نسبی بین دو طرف خریدار و فروشنده، تردید در رفتار معامله‌گران مشهود بود. که از جمله دلایل آن می‌توان به گزارش ضعیف ۱۲ ماهه برخی از شرکتها و همچنین بسته بودن بازار‌های جهانی اشاره کرد. به واقع ریسک تداوم کاهش نرخ کامودیتی‌ها از یک طرف و افزایش بهای تمام شده شرکت‌ها از طرف دیگر باعث شده تا ارزیابی تحلیلگران در رابطه با سود شرکت‌ها دچار تردید شود. لذا به نظر می‌رسد علاوه بر ریسک‌های داخلی و خارجی که کمی قبل‌تر مفصل درخصوص آنها بحث شد، بازار اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با ریسک رکود در بازار‌های جهانی است که البته هنوز اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است. از این رو به نظر می‌رسد برای ترسیم مسیر حرکتی بازار باید تغییرات قیمت کامودیتی‌ها در روز‌های آتی را زیر نظر گرفت.



📊برای امروز با توجه به بازگشایی بازار‌های جهانی و تداوم کاهش نسبی قیمت کامودیتی‌ها، عدم تحرکات مثبت در ارزش معاملات خرد، تداوم خروج حقیقی‌ها از بازار و البته افزایش فشار عرضه در ساعات پایانی معاملات روز گذشته، انتظار بازاری بی‌رمق و کسل‌کننده را خواهیم داشت.



✅ 📊👈سهام یاب



انتهای خبر

0
0