فارس نیوز
1401/10/14
14:14
کاهش ۱۲ هزار و ۱۹۶ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۲ هزار و ۱۹۶ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در یک روند رو به کاهش قرار گرفت به گونه‌ای که در پایان معاملات با از دست دادن ۱۲ هزار و ۱۹۶ واحد به رقم یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۱۵۷ واحد رسید.


همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۲۲۱۷ واحد به رقم ۴۷۳ هزار و ۱۹۹ واحد رسید.


ارزش روز شرکت‌‌‌‌‌های حاضر در بورس به بیش از ۵ میلیون و ۸۲۹ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۱۳ میلیارد سهام، و اوراق مالی در قالب ۵۳۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۷۴۳۷ میلیارد تومان دادوستد کردند. همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، البته میزان کاهش‌ها زیر یک درصد بود به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۷۷ صدم درصد کاهش یافت.این دو شاخص با معیار هموزن ۴۷ صدم درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور ۷۲ صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۸۴ صدم درصد افت کرد. اما شاخص بازار دوم بورس ۶۷ صدم درصد کاهش یافت.


امروز نماد شرکت‌های فولاد مبارکه، ملی مس، هلدینگ معدنی خاورمیانه، شستا، پالایش نفت اصفهان،‌پالایش نفت بندرعباس و گل گهر به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.


در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با کاهش ۱۶۱ واحد به رقم ۲۰ هزار و ۲۱۵ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۹۹ هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۸۴ هزار میلیارد تومان شد، معامله‌گران امروز بیش از ۶.۶ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۰۳ هزار معامله و به ارزش ۶۰۳۱ میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.


امروز نماد بانک دی، در فرابورس بیشترین اثر افزایشی بر شاخص را داشته و برعکس نمادهای بیمه پاسارگاد، آریاساسول، پالایش نفت لاوان،‌مدیریت انرژی امید تابان هور، بهمن دیزل و بیمه کوثر بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.


به گزارش فارس؛ با توجه به روند تثبیت نرخ ارز و سیاست‌های اعلام‌شده بانک مرکزی بازار سرمایه رو به کاهش نهاده، از طرفی هنوز تکلیف لایحه بودجه سال آینده در مجلس روشن نشده و مجلس حتی لایحه‌ای که دولت به مجلس ارسال کرده را اعلام وصول نکرده است. در حالی که سرمایه‌گذاران باید یک چشم‌انداز قابل پیش‌بینی و با ثبات داشته باشند تا سرمایه‌گذاری رونق پیدا کند.


پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/


انتهای خبر

0
0