آکادمی هلاکوئی
1401/03/15
09:00
رکوردشکنی جدید آوالانچ در دو معیار کل ارزش قفل شده و فعالیت شبکه

یکی از فعالان اکوسیستم آوالانچ (AVAX)به نام Mr.…

یکی از فعالان اکوسیستم آوالانچ (AVAX)به نام Mr. Sekniqi اخیرا در توییتر آماری را درباره عملکرد این شبکه در ماه می (اردیبشهت و خرداد) به اشتراک گذاشته است که نشان می دهد آوالانچ موفق شده است رکوردهای جدیدی را در چهار معیار کلیدی به ثبت برساند. اولا، این پروتکل به لحاظ کل ارزش قفل شده (TVL) رکورد شکنی کرده است. طبق این آمار، مقدار خالص AVAX قفل شده در پروژه های دیفای مبتنی بر آوالانچ از ۳۰۰ میلیون توکن فراتر رفته است که به معنای افزایش ۸۳ درصدی طی سه ماه می باشد. به این ترتیب، آواکس یک قدم به پشت سر گذاشتن سولانا از نظر این معیار نزدیک تر شده است.


طبق آمار DeFiLlama، رقم خالص ارزش قفل شده DeFis Avalanche در زمان انتشار این مطلب به ۳.۷۱ میلیارد دلار می رسد و TVL سولانا تنها ۱ درصد بالاتر از آن می باشد.


از سوی دیگر، این شبکه در ماه می (اردیبهشت و خرداد) بیش از ۳۲ میلیون تراکنش را پردازش کرده است. یک سال پیش، این معیار زیر یک میلیون تراکنش بود. مورد بعد، عرضه بومی دومین استیبل کوین بزرگ بازار یعنی USDC (USDC) است که معادل ۱.۵ میلیارد دلار افزایش داشته است.


آخرین معیار که از اهمیت زیادی نیز برخوردار است رکورد جدید آواکس در تعداد خالص قراردادهای هوشمند منحصر به فرد مستقر در این بلاک چین می باشد. این رقم طی ۳۰ روز تقریبا دو برابر شده است.


این درحالی است که منتقدان با کامنت گذاری زیر پست مذکور با تاکید مدعی هستند که برخی از این معیارها نمی توانند معرف قدرت زیاد این شبکه باشند زیرا افت قیمت AVAX همچنان ادامه دارد و افزایش عرضه USDC ناچیز است.


همانطور که قبلا در گزارش ها گفتیم، آوالانچ به تازگی Subnetها را در این شبکه فعال کرده است که در واقع یک مکانیسم مقیاس پذیری ماژولار منحصر به فرد برای برنامه های غیرمتمرکز می باشد. تیم آواکس معتقد است زیرشبکه ها بهتر از سایر راه حل های مقیاس پذیر عمل می کنند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0