اقتصاد آنلاین
1400/03/12
12:55
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز(۱۲خرداد) / ورود پول حقیقی ها به فرآورده های نفتی در آخرین روز هفته

افراد حقیقی در بورس امروز ۹۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بیمه و صندوق بازنشستگی و همچنین سهام بنو بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۴۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱درصد یعنی ۷۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سه درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بیمه و صندوق بازنشستگی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «فرآورده‌های نفتی» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «بنو»، «وپاسار» و «بپاس» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شپنا»، «غکورش» و «شپنا» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بیمه تجارت نو حدود ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت اصفهان با برتری حدود ۷۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۰نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۷۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۵۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی12.03.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع12.03.1400
انتهای خبر

0
0