سنا
1401/05/18
12:12
فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش و حجم کل معاملات در هفته منتهی به ۱۲ امرداد ماه، نسبت به هفته منتهی به ۵ امرداد ماه کاهشی شد. همچنین، در این هفته شاخص هم وزن و شاخص کل روند کاهشی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۱۲ امرداد ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۲۳ درصد کاهش، از ۲۰۷ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال به ۱۶۰ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۲۶ میلیارد و ۶۳۹ میلیون سهم در هفته گذشته به ۲۳ میلیارد و ۵۰۷ میلیون سهم رسید که کاهش ۱۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.


فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

وضعیت صعود و نزول بازارها


در هفته یادشده، تمامی بازارها نسبت به هفته گذشته وضعیت کاهشی داشتند. این در حالی است که تنها حجم معاملات بازار مشتقه از روند افزایشی برخودار شده است.


بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، کاهش ۱۷ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته گذشته خود تجربه کرد و از ۶۱ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال به ۵۰ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته منتهی به ۵ امرداد تیر ماه ۱۱ میلیارد و ۳۴۸ میلیون سهم بود به ۹ هزار و ۹۸۱ میلیارد سهم در هفته گذشته رسید و کاهش ۱۲ درصدی را به ثبت رساند.


فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

روند حرکت بازار دوم سهام در این هفته نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشت؛ به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۱۲ امرداد نسبت به هفته گذشته خود، بدون تغییر ماند و از ۴۵ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال به ۴۵ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با یک درصد کاهش، از ۹ میلیارد و ۲۷۶ میلیون سهم به ۹ میلیارد و ۱۷۰ میلیون سهم رسید.


فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

ارزش معاملات بازار بدهی با افت ۷۲ درصدی از ۱۹ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۵ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۱۲ امرداد تیرماه رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۲۱ میلیون برگه به ۶.۶۱ میلیون برگه رسید که افت ۶۹ درصدی را نشان می‌دهد.


فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۵ امرداد ماه ۱۹۸ میلیارد ریال بود در هفته منتهی به ۱۲ امرداد به ۲۱۹ میلیارد ریال رسید و رشد ۱۱ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با افزایش ۱۱ درصد، از ۳.۹ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۴ میلیون قرارداد در هفته منتهی به ۱۲ امرداد ماه رسید.


فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته منتهی به ۱۲ امرداد ماه در مقایسه با هفته پیش، روندی افزایشی داشتند و ارزش معاملات این بازار از ۸۰ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال در هفته قبل به ۵۸ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال در هفته یادشده رسید و افت ۲۷.۸۸ را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با کاهش ۲۷.۴۵ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۵ میلیارد و ۹۹۰ میلیون یونیت به ۴ میلیارد و ۳۴۶ میلیون یونیت رسید.


فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

شاخص هم‌وزن کاهش یافت


بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۱۲ امرداد نسبت به هفته گذشته خود افت ۰.۴۴ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحد به یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد کاهش یافت که افت ۶ هزار و ۳۵۲ واحدی را نشان می دهد.


همچنین، شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته منتهی به ۱۲ امرداد ماه نسبت به هفته قبل کاهش داشت و با ۱.۳۹ درصد کاهش از ۳۸۹ هزار و ۴۶۸ واحد به ۳۸۴ هزار و ۵۵ واحد رسید و ۵ هزار و ۴۱۳ واحد کاهش یافت.


فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0