ارز دیجیتال
1401/06/22
00:00
بررسی یک ادعا: آیا ممکن است هاوینگ بیت کوین زودتر اتفاق بیفتد؟

هاوینگ بیت کوین، پاداش استخراج بلاک‌های شبکه را تقریبا هر چهار سال یک‌بار به نصف کاهش می‌دهد. این اتفاق با کنترل عرضه، می‌تواند در بلندمدت از کاهش قیمت بیت کوین جلوگیری کند. تاریخ دقیق انجام هاوینگ...

هاوینگ بیت کوین ، پاداش استخراج بلاک‌های شبکه را تقریبا هر چهار سال یک‌بار به نصف کاهش می‌دهد. این اتفاق با کنترل عرضه، می‌تواند در بلندمدت از کاهش قیمت بیت کوین جلوگیری کند. تاریخ دقیق انجام هاوینگ برای بسیاری از سرمایه‌گذاران اهمیت دارد، زیرا این رویداد هربار نوسانات قابل‌توجهی را در قیمت این ارز دیجیتال ایجاد کرده است.


به گزارش کوین دسک، رسیدن هش ریت بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود، باعث ایجاد نگرانی در مورد سرعت‌گرفتن هاوینگ بیت کوین میان برخی از کاربران توییتر شده است. اما آیا ممکن است هاوینگ بیت کوین زودتر از تاریخ موردانتظار اتفاق بیفتد؟


یک توسعه‌دهنده در پاسخ به این سوال و نگرانی‌ها، یادآوری کرده است که الگوریتم بیت کوین از سرعت‌گرفتن حرکت شبکه به سمت رویداد هاوینگ جلوگیری می‌کند.


اکانت توییتری «The TIE» عقیده دارد که با رسیدن نرخ هش به بالاترین سطح خود، هاوینگ بعدی بیت کوین در سه‌ماه چهارم سال ۲۰۲۳ رخ خواهد داد.

اکانت توییتری «The TIE» عقیده دارد که با رسیدن نرخ هش به بالاترین سطح تاریخ خود، هاوینگ بعدی بیت کوین در سه‌ماه چهارم سال ۲۰۲۳ رخ خواهد داد. استخراج‌کنندگان بیت کوین به‌طور مداوم برای پردازش تراکنش‌ها و افزودن یک بلاک جدید به بلاک چین که تقریبا هر ۱۰ دقیقه یک‌بار اتفاق می‌افتد، با یکدیگر رقابت می‌کنند. با این حال، عواملی مانند تعداد استخراج‌کنندگان یا پیشرفت فناوری دستگاه‌های ماینر می‌تواند این ضرب‌آهنگ ۱۰ دقیقه‌ای را تغییر داده و استخراج بلاک‌ها را کمی آسان‌تر یا دشوارتر کند.


الگوریتم بیت کوین، میزان دشواری استخراج را برای حفظ زمان بلاک ۱۰ دقیقه‌ای، هر ۲٬۰۱۶ بلاک (تقریبا هر ۲ هفته) یک‌بار تنظیم می‌کند. این الگوریتم همچنین تعداد بیت کوین‌هایی را کنترل می‌کند که استخراج‌کنندگان برای پردازش تراکنش‌ها و حفظ امنیت شبکه به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.


۱۳ سال پیش در سال ۲۰۰۹، هنگامی که ساتوشی ناکاموتو ، خالق ناشناس بیت کوین، این بلاک چین را راه‌اندازی کرد، استخراج‌کنندگان ۵۰ بیت کوین برای استخراج موفقیت‌آمیز هر بلاک دریافت می‌کردند. این پاداش هر ۲۱۰٬۰۰۰ بلاک (تقریبا هر ۴ سال) به نصف کاهش می‌یابد و هاوینگ بعدی نیز در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.


بنابراین، آن‌طور که برخی افراد ادعا می‌کنند، آیا رشد نرخ هش شبکه می‌تواند باعث رخ‌دادن هاوینگ در سال ۲۰۲۳ شود؟ پاسخ کوتاه به این سوال خیر است.


تغییرات نرخ هش شبکه در زمان‌بندی هاوینگ بیت کوین تاثیر قابل‌توجهی نمی‌گذارد، زیرا الگوریتم بیت کوین برای جلوگیری از تغییر شدید در زمان بلاک (۱۰ دقیقه‌ای)، سختی استخراج را مطابقت با شرایط شبکه در هر دوره زمانی تنظیم می‌کند.


شاید تغییرات کوچکی در تاریخ هاوینگ ایجاد شود، اما هیچ عاملی آن‌قدر تاثیرگذار نیست که تاریخ این اتفاق را از سال ۲۰۲۴ به ۲۰۲۳ جلو بیندازد.


یکی از توسعه‌دهندگان بیت کوین دیدگاه خود را دربارهٔ این موضوع در توییتر این‌گونه بیان کرده است:


بررسی یک ادعا: آیا ممکن است هاوینگ بیت کوین زودتر اتفاق بیفتد؟

ترجمه توییت: نتظیم سختی شبکه درباره جابه‌جایی زمان هاوینگ بعدی به شما پاسخ خواهد داد. بیشتر بخوانید: هاوینگ بیت کوین چیست و چه تاثیری بر قیمت دارد؟


انتهای خبر

0
0