بورس۲۴
1402/03/17
21:17
رونمایی از قرارداد آتی تک سهم «اوراق گام» بانک صادرات ایران

با حضور رئیس و مدیران ارشد سازمان بورس در پازندهمین نمایشگاه صنعت مالی، رونمایی از قرارداد آتی نمادهای گام بانک صادرات ایران...

رونمایی از قرارداد آتی تک سهم «اوراق گام» بانک صادرات ایران

بورس۲۴ : معاون عملیات سازمان بورس اوراق بهادار تهران گفت: اوراق گام بانک صادرات ایران به دلیل داشتن بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار ثانویه، به عنوان یکی از نمادهای مناسب برای توسعه و رونق بازار اوراق بدهی انتخاب شد و فعالان بازار سرمایه می توانند از این اوراق برای پوشش ریسک معاملات خود استفاده کنند .


به گزارش بورس۲۴ ، مهدی زمانی سبزی با بیان این مطلب در گفت‌وگویی اختصاصی در حاشیه رونمایی از قرارداد آتی نمادهای گام بانک صادرات ایران، شستا و شتران، با بیان این مطلب به خبرنگار ما افزود: بررسی‌های انجام شده در مورد اوراق بدهی اعم ازانواع اوراق صکوک و اوراق گام، نشان می‌دهد که اوراق گام بانک صادرات ایران بهترین میزان نو ارزش فروش معاملات را در بازار معاملات ثانویه در بازار و اوراق بدهی دارد که مهمترین ویژگی و پارامتر برای رونق دادن به بازار اوراق بدهی است.


معاون عملیات سازمان بورس اوراق بهادار تهران افزود: اوراق گام بانک صادرات ایران به دلیل داشتن این ویژگی مهم، برای رونمایی از ابزار جدید کاهش ریسک در بازار سرمایه کشور برگزیده شد است.


زمانی سبزی در خصوص مزیت این ابزار جدید قرارداد آتی تک سهم گفت: این اتفاق به فعالان بازار سرمایه و کسانی که می‌خواهند در معاملات بازار ثانویه نیز حضور داشته باشند، کمک می‌کند در کنار بازار نقدی، از بازار آتی استفاده کنند و برای یک یا چند ماه آینده از پوشش ریسک این اوراق استفاده کنند. این قرارداد جهت متنوع‌سازی سبد پرتفوی بورس سهامداران و فعالان بازار کاربرد دارد.


عکس
انتهای خبر

0
0