خاور سهم
1401/01/25
14:52
#خاور با برنده شدن شرکت ایران خودرو دیزل در مزایده نوبت اول فروش ۲۷/۲۲٪ و نوبت دوم فروش ۱۳/۲۲٪ درصد از سهام شرکت #سرمایه‌گذاری_سلیم متعلق به شرکت ...

#خاور


با برنده شدن شرکت ایران خودرو دیزل در مزایده نوبت اول فروش ۲۷/۲۲٪ و نوبت دوم فروش ۱۳/۲۲٪ درصد از سهام شرکت #سرمایه‌گذاری_سلیم متعلق به شرکت #تعاونی_اعتبار_گروه_صنعتی_ایران_خودرو؛ هم اکنون ایران خودرو دیزل مالک ۴۰/۴۴٪ شرکت سلیم است.


سرمایه گذاری سلیم در بازار سوم فرابورس حاضر است اما غیر فعال بوده و سهام آن در تابلوی فرابورس معامله نمی‌شود. پیش از این ۹۹/۹۵٪ سهام سلیم متعلق به تعاونی اعتبار ایران خودرو بود.


شرکت سرمایه‌گذاری سلیم در تاریخ ۱۳۸۳ به صورت شرکت سهامی عام تاسیس و در سال ۱۳۹۳ توسط تعاونی اعتبار گروه صنعتی ایران‌خودرو خریداری و سرمایه ثبتی آن از ۱۰ میلیارد ریال به ۱٫۶۲۰ میلیارد ریال افزایش یافت. سرمایه شرکت سلیم با آخرین ثبت افزایش سرمایه در تیر ۱۴۰۰، مبلغ ۳,۱۲۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال است.


در راستای اجرای سیاست‌های تعاونی اعتبار گروه صنعتی ایران خودرو، حدود ۷۳درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری سلیم، به کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو انتقال یافت و این شرکت در حال حاضر متعلق به حدود ۴۵۰۰۰نفر از کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو است.


سرمایه‌گذاری اصلی شرکت


سهام منتشر شده در بورس اوراق بهادار،


اوراق مشارکت منتشر شده در فرابورس ایران،


واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری،اوراق بهادار خارج از بورس و


فلزات گران‌بهاء،واهی‌های سپرده نزد بانک‌ها، دارایی‌های فیزیکی قابل معامله در بورس وسایر پروژه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی است.دا


دارایی‌های شرکت در حال حاضر شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، ایمن خودرو شرق، توسعه تجارت و خدمات خودرو، تولیدی و صنعتی گوهرفام،ترنیان سهم و شرکت تولید محور خودرو (خمحور) است.


محور عمده فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری سلیم در زنجیرهٔ ارزش خودرو، تولید و فروش قطعات خودرو، فعالیت‌های پیمانکاری و سرمایه‌گذاری شکل‌گرفته‌است.



انتهای خبر

0
0