رمزارز نیوز
1402/03/07
13:31
آیا به زودی شاهد اوج گرفتن ریپل خواهیم بود؟

به گزارش رمزارز نیوز و بر اساس داده‌های بازار، ارز دیجیتال ریپل (XRP) در ماه می ۲۰۲۳، تاکنون بهتر از بیت کوین… مطالعه مطلب ...

به گزارش رمزارز نیوز و بر اساس داده‌های بازار، ارز دیجیتال ریپل (XRP) در ماه می ۲۰۲۳، تاکنون بهتر از بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) عمل کرده و قیمت این ارز دیجیتال در سه هفته گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است. داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که انباشت این رمزارز توسط نهنگ‌ها همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد مختومه شدن دعوای حقوقی شرکت ریپل در هفته‌های آینده، یکی از عوامل اصلی پامپ قیمت آن بوده است.


حال، سوالی که وجود دارد این است که آیا گاوها موفق به افزایش قیمت این ارز دیجیتال به بالاتر از مقاومت ۰٫۵ دلار خواهند شد؟


نهنگ‌ها در حال انباشت XRP

داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که نهنگ‌های دارای ۱۰ میلیون تا ۱ میلیارد XRP، در این ماه ذخایر خود را دو برابر کرده‌اند و این موضوع، نقش مهمی در پامپ اخیر قیمت این ارز دیجیتال داشته است. طبق گزارش‌ها، این گروه از سرمایه‌گذاران از تاریخ ۳۰ آوریل تا ۲۶ می، ۲۹۰ میلیون کوین XRP را به موجودی کیف پول‌های خود اضافه کرده‌اند.


آیا به زودی شاهد اوج گرفتن ریپل خواهیم بود؟

موجودی کیف پول نهنگ‌ها (قرمز) به همراه نمودار قیمت ریپل (سبز). لازم به ذکر است که این گروه از نهنگ‌ها، بخش قابل‌توجهی از کل عرضه در گردش XRP را در اختیار دارند. بنابراین، با نفوذ خود، آنها به راحتی می‌توانند سایر سرمایه‌گذاران خرد را نیز تحت تاثیر قرار دهند. به این ترتیب و در صورت تداوم خرید در هفته‌های آینده، احتمال افزایش قیمت ریپل تا ۰٫۶ دلار وجود دارد.


تاثیر پیروزی احتمالی ریپل در دادگاه هنوز در نظر گرفته نشده است!

احساسات عمومی در جامعه XRP در حال حاضر در یک روند منفی قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که پیروزی احتمالی ریپل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده هنوز احساسات بازار و قیمت XRP را تحت تاثیر قرار نداده است.


پس از نزدیک شدن به منطقه خنثی در ۱۹ می، شاخص وزن‌دار احساسات بازار (Weighted Sentiment) ریپل اخیرا و تا تاریخ ۲۶ می، به سمت منطقه منفی و به نزدیکی ۰٫۸- کاهش یافته است.


آیا به زودی شاهد اوج گرفتن ریپل خواهیم بود؟

شاخص وزن‌دار احساسات بازار (نارنجی) به همراه نمودار قیمت ریپل (سبز). شاخص وزن‌دار احساسات بازار، نسبت منشن‌های مثبت یک دارایی به موارد منفی را مقایسه می‌کند. اگر هنگام افزایش قیمت، این شاخص به سمت منطقه منفی متمایل شود، نشان می‌دهد که آن دارایی همچنان توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.


انتظار می‌رود زمانی که حکم پیروزی ریپل داده شود، احساسات این سرمایه‌گذاران نیز صعودی شود. در چنین شرایطی، می‌توانیم شاهد افزایش بیشتر قیمت XRP باشیم.


پیش‌بینی قیمت ریپل

در حال حاضر، ارز دیجیتال ریپل برای عبور از مقاومت ۰٫۵ دلاری تلاش می‌کند. به گفته تحلیلگران، اگر XRP بتواند بر این سطح مقاومتی غلبه کند، گاوها می‌توانند سطح ۰٫۶ دلار را به چالش بکشند.


در مقابل، اگر قیمت XRP به زیر ۰٫۴۵ دلار کاهش یابد، خرس‌ها می‌توانند این سناریوی صعودی را باطل کنند. در صورتی که ریپل در این سطوح از حمایت کافی برخوردار نشود، احتمال سقوط آن تا ۰٫۴ دلار وجود دارد.


انتهای خبر

0
0