رمزارز نیوز
1401/03/31
11:30
آیا تعلیق آوه به افت قیمت اتریوم منجر می‌شود؟

طبق گزارش بلومبرگ، MakerDAO یکی از برجسته‌ترین سازمان‌های غیرمتمرکز مستقل در بازار، عملیات مربوط به پلتفرم… مطالعه مطلب ...

طبق گزارش بلومبرگ، MakerDAO یکی از برجسته‌ترین سازمان‌های غیرمتمرکز مستقل در بازار، عملیات مربوط به پلتفرم وام‌دهی Aave را تعلیق کرده است. این رای در پی جدا شدن استیبل کوین DAI از پشتوانه اصلی آن، یعنی اتریوم صادر شده و طی آن، تمامی عملیات مربوط به معاملات مشتقات stETH متوقف شده است.


پیش از این، Aave به MakerDAO پیشنهاد کرده بود که تمام مشتقات stETH را روی پلتفرم‌های خود مسدود کند و آستانه لیکوییدیشن را تا ۹۰ درصد افزایش دهد. با این حال، یکی از اعضای MakerDAO می‌گوید که این سازمان چاره‌ای جز قطع پشتیبانی از Aave نداشته است.


لازم به ذکر است که Aave یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌های وام‌دهی، استقراض و آربیتراژ در صنعت ارزهای دیجیتال است. توکن stETH نیز شکل توکنیزه‌شده استیک اتر است که برای فراهم کردن نقدینگی اعتبارسنج‌های اتریوم ۲.۰ از آن استفاده می‌شود.


به دلیل فروش گسترده در بازار ارزهای دیجیتال و سقوط قیمت اتریوم به زیر ۱۰۰۰ دلار، stETH با فشار غیرقابل‌پیش‌بینی از سوی سرمایه‌گذارانی مواجه شده است که می‌خواهند به هر قیمتی که شده، از اتریوم خارج شوند.


در زمان انتشار این خبر، قیمت اتریوم با بهبود قابل‌توجهی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۷٫۰۹ درصد رشد کرده و به ۱۱۴۹٫۸۰ دلار رسیده است.


دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس میتونی ۳۰,۰۰۰ شیبا جایزه هدیه بگیری!


دریافت جایزه

انتهای خبر

0
0