بورس۲۴
1401/05/09
17:31
پیش بینی بورس فردا ۱۰ مرداد ۱۴۰۱/ ادامه معاملات بی رمق

با بررسی مجموع عوامل به نظر می رسد که روند کم رمق معاملات در روز آتی نیز ادامه داشته و ارزش معاملات همچنان در سطوح پایینی قرار گیرد.

پیش بینی بورس فردا 10 مرداد 1401/ ادامه معاملات بی رمق

بورس۲۴ : در شرایطی که بازار سرمایه معاملات دومین روز هفته را با تابلوی سرخ رنگ و فشار فروش در اغلب صنایع بزرگ و کوچک آغاز کرد، بورس تهران یک روز سخت دیگر را در کارنامه معاملاتی خود به ثبت رساند. به گونه ای که به واسطه افت قیمت در عمده نمادهای معاملاتی، روند نزولی نماگرها تا انتهای معاملات تداوم یافت و با اینکه در ساعت انتهایی، کمی از فشار عرضه در برخی صنایع چون فلزات و پالاشی ها کاسته شد، اما نشانه محکمی مبنی بر تغییر در روند کلی عرضه و تقاضا و بازگشت خریداران به جریان معاملات مشاهده نشد.


بدین ترتیب در حالی که بیش از ۹۲ درصد نمادها در مدار منفی معامله می شدند، شاخص کل با بیشترین تاثیرپذیری منفی از نمادهای شفن، شپنا و کگل در ارتفاع ۱,۴۲۳,۵۰۱.۲۵ ایستاد. شاخص هم وزن نیز حدود ۷۲۵۰ واحد عقب نشینی کرد. ارزش معاملات خرد به واسطه افزایش عرضه ها، با حدود ۲۲ درصد رشد به حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان رسید و کدهای حقیقی حدود ۵۵۹ میلیارد تومان نقدینگی از جریان معاملات خارج کردند.


واضح است که جو بی اعتمادی موجود سهامداران را نسبت به محرک های رشد بازار مثل چشم انداز تورمی موجود، آرامش نسبی بازارهای جهانی، روند نزولی نرخ بهره بین بانکی، گزارش های فصلی و ماهانه مطلوب و .. بی تفاوت کرده است.


البته نباید از نقش منفی و مخرب قیمت گذاری دستوری و اخبار مربوط به دخالت های این چنینی در صنایع و حتی در ساز و کار بورس کالا، بر ایجاد جو منفی و بالطبع فشارهای سمت عرضه غافل شد. به گونه ای که این امر منجر به تداوم وضعیت رکودی و مانع از ورود نقدینگی قدرتمند به بازار این روزها می شود.


حال در شرایطی که بازارهای جهانی در نخستین روز هفته میلادی بازگشایی شده و طبیعتا معامله گران نیم نگاهی به بازارهای جهانی نیز خواهند داشت، اما با بررسی مجموع عوامل به نظر می رسد که روند کم رمق معاملات در روز آتی نیز ادامه داشته و ارزش معاملات همچنان در سطوح پایینی قرار گیرد.


متن کامل چشم انداز بازار فردا را اینجا بخوانید.

انتهای خبر

0
0