بورس۲۴
1402/10/29
00:32
چه خبر از مجمع نفت و گاز پارسیان؟

تصویب افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و... بورس ۲۴: مجمع عمومی عادی سالیانه نفت و گاز پارسیان با حضور ۸۵ درصد سهامداران برگزار شد. به گزارش...

بورس۲۴ : مجمع عمومی عادی سالیانه نفت و گاز پارسیان با حضور ۸۵ درصد سهامداران برگزار شد. به گزارش خبرنگار بورس۲۴ ، مجمع پارسان ۶۸۰ تومان سود تقسیم کرد.


هیات رییسه مجمع:


عباس فرهادیه به عنوان رئیس مجمع


میلاد فروغی به عنوان ناظرمجمع


احسان حاجی حسن معمار به عنوان ناظر مجمع


اکبر لطفی به عنوان منشی مجمع


اسماعیل قنبری ، مدیر عامل شرکت گفت: فاز ۲ کرمانشاه به هیچ وجه درگیر مسائل مالی نیست، مشکلات مالی این پروژه حل شده ، نقدینگی که تعریف شده برای آن مهیا است.


وی گفت: در پتروشیمی تبریز ، در ۶ ماهه اول سال ، توانستیم به پیشرفت فیزیکی بالای ۱۵ درصدی برسیم، هفته گذشته ۷۰ میلیون دلار برای این پروژه تامین اعتبار کردیم ، امیدوارم تا پایان سال ۱۴۰۳ ،مژده پیش راه‌اندازی واحد واحد آمونیاک کرمانشاه را به سهامداران بدهیم و شاهد این باشیم کرمانشاه فاز دو خود را در مسیر تولید قرار دهد.



در ادامه احمد لطفی معاون مالی پارسان گفت: صحبت های شده که مطالبات دولت با گاز و دارایی تهاتر شود ، البته بحث حصه نقدی هم وجود دارد. موضوع اوره دغدغه مهم سهامداران است و همانطور که گفته شده، دولت پول برای پرداخت ندارد ، تنها راه برون رفت همین مسیر تهاتری و البته افزایش دریافت حصه نقدی است که بتوانیم ترکیبی مطالبات را حل و فصل کنیم.


به گفته وی، همچنین دریافت سهام ارزشمند هم ما را سریعا به نتیجه نزدیک می کند ،که در مصوبه کمیسیون تلفیق این موضوع قید شده است.


متین دیداری مدیرعامل پتروشیمی زاگرس گفت: در رابطه با تامین برق دچار مشکل شوبم، نیروگاه هم در حال راه اندازی و احداث است ، ما ۱۹۰ مگاوات برق نیاز داریم برای هر دو واحد متانولی و یک واحد سنتزی و واحد ASU که این برق را از محل درون مجتمعی احداث می‌شود.اولویت اصلی پروشیمی زاگرس احداث نیروگاه و احداث واحد ASU است.


دیداری گفت: در مورد پروژه MTO با توجه به اینکه موافقت اصولی اخذ شده، حجم سرمایه گذاری بسیار بالاست و تا زمانی که فاینانس خارجی دریافت نکنیم اقداماتی صورت نخواهد گرفت. در مورد سرمایه‌گذاری واحد ASUاز محل منابع شرکت و تسهیلات دریافت شده و در حال راه اندازی است.


وی افزود: برآورد سرمایه‌گذاری طرح پلی اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز ۱۷۰ میلیون یورو با ظرفیت اسمی ۳۱۰ هزار تن در سال بوده است و پیش بینی می‌شود در پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.


قنبری گفت: بزرگترین طرح این کرمانشاه فاز دوم تولید اوره است. برآورد سرمایه‌گذاری این طرح ۲۵۶ میلیون یورو با ظرفیت اسمی ۶۶۰ هزار تن اوره در سال بوده است و پیش بینی می‌شود در اواسط سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.


وی افزود: برآورد سرمایه‌گذاری طرح تولید کریستال ملامین پتروشیمی شیراز، ۷۵.۵ میلیون یورو با ظرفیت اسمی ۳۰ هزار تن در سال بوده است و پیش بینی می‌شود در دی ماه سال ۱۴۰۶ به بهره‌برداری برسد.


وی گفت: پارسان با ارزش بازار بیش از ۱۷۰همت توانسته رتبه ۸ را از لحاظ ارزش بازار و بازدهی یک ساله ۲۸ درصدی را کسب کند.


در پایان مجمع پارسان، به ازای هر سهم ۶۸۰ تومان تقسیم شد که ۸بهمن ماه سود پرداخت می شود.


افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته ، از ۸۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۲۱۵۰ میلیارد تومان به میزان ۲۰۰ درصد مصوب شد.


انتهای خبر

0
0