آوای آگاه
1402/10/27
12:45
افزایش سرمایه «حپارسا» کلید خورد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه حمل‌ونقل ریلی پارسیان با حضور بیش از ۶۴درصدی سهامداران برگزار شد.

به گزارش آوا ی آگاه؛ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه حمل‌ونقل ریلی پارسیان با حضور بیش از ۶۴درصدی سهامداران برگزار شد. مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:


یکی از مزیت‌های رقابتی شرکت پارسا این است که مالک واگن‌های مخزن‌دار کشور به عنوان اولین انتخاب برای صاحبان بار است.


قدرت بالا ی پشتیبانی و مانور در تامین ناوگان برای صاحبان بار، برخورداری از دفاتر نمایندگی در سراسر شبکه ریلی جهت ارائه خدمات حمل‌ونقل و برخورداری از واگن‌های مخصوص حمل محصولات متنوع از دیگر مزیت‌های رقابتی پارسا نسبت به رقبا است.


حق دسترس ی‌ها افزایش یافته است.


ا یرانول، توسعه بهشهر و نفت بهران از جمله مشتریان شرکت هستند.


۲۲درصد نسبت به سال مال ی گذشته در سود خالص افزایش ثبت کردیم. همچنین توسعه همکاری با شرکت نفت بهران به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده روغن‌های صنعتی در کشور و حمل اکستراکت و روغن پایه از جمله دستاوردهای مهم شرکت است.


توسعه همکار ی با شرکت نفت ایرانول، انعقاد قرارداد حمل ریلی ۱۲۰هزار تنی محموله اکستراکت و ۱۵هزار تن محموله روغن پایه (یعنی انتقال کل بار از جاده به ریل)، انعقاد قرارداد همکاری با شرکت‌های نفت بهران و ایرانول جهت حمل ترکیبی محموله لوبکات برای اولین بار در صنعت ریلی کشور، مدیریت پیمایش بهینه ناوگان به منظور کسب حداکثر درآمد و استفاده از سامانه یکپارچه مدیریت سیر ناوگان از مهم‌ترین دستاوردهای حپارسا است.


حپارسا از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سود انباشته، افزایش سرمایه خواهد داشت و مراحل آن طی شده است؛ به طوری که سرمایه حپارسا به ۱۹۰ میلیارد تومان خواهد رسید.


برا ی سال جاری برنامه داریم که کمبود کشش را بهبود ببخشیم. همچنین توسعه و تنوع سبد خدمات شرکت با خرید ۲۰ دستگاه لوکوموتیو باری و انجام مذاکرات اولیه با شرکت‌های سازنده داخلی و جوینت ونچر خارجی با هدف حمایت از تولید داخل و انتقال تکنولوژی از برنامه‌های آتی حپارسا است.


مذاکرات برا ی خرید ۱۰۰ دستگاه واگن برای محموله‌های سبک نفتی که روی ریل نمی‌آید و تنها به‌صورت جاده‌ای انجام می‌شود، انجام شده است.


انجام برنامه‌ر یزی اولیه برای حمل‌ونقل ترکیبی، برنامه‌ریزی و طراحی و ساخت دستگاه‌های پرتابل تخلیه، بارگیری از مبادی پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و نفت آبادان به مقاصد تهران و اصفهان برای حمل محموله لوبکات از دیگر برنامه‌های آتی شرکت است.


برنامه دار یم با خرید واگن‌های لبه بلند و لبه کوتاه و همچنین واگن‌های مخزنی بتوانیم سهم بیشتری را از مجموعه سرمایه‌گذاری غدیر در حوزه شرکت‌های سیمانی و پتروشیمی داشته باشیم.


موضوع خرید لوکوموتیو جدید را در قالب کنسرسیوم پیش می‌بریم. هم اکنون لوبکات را در قالب حمل‌ونقل ترکیبی انجام می‌دهیم.


توانستیم روی ریل اصلی (بلاک گرم) واگن‌ها را جلوی درب اصلی کارخانه متوقف و بارگیری را انجام دهیم که اقدام جدیدی است؛ در حالی که توقف روی ریل اصلی ممنوع است.


پرونده مالیاتی سال‌های ۹۷ تا ۹۹ به دلیل عدم برگزاری کمیسیون سازمان امور مالیاتی هنوز به نتیجه نرسیده است.


در کریدور شمال و جنوب کشور در حال نقش‌آفرینی هستیم.


تا پایان سال جاری باید افزایش سرمایه انجام شود. این شرکت ۲۸ میلیارد تومان از سود انباشته را برای افزایش سرمایه صرف خواهد کرد.


در نهایت به ازای هر سهم ۵۷۰ تومان سود نقدی تقسیم شد.


انتهای خبر

0
0