سهامیاب - آموزش بورس
1401/03/24
08:59
#پیش‌بینی_بازار #روزنه ✍🏻بورس تهران سومین روز از هفته جاری را تحت تاثیر ابلاغیه جدید بانک مرکزی در رابطه با عرضه دلار حاصل از صادرات در بازار آزاد...

#پیش‌بینی_بازار


#روزنه



✍🏻بورس تهران سومین روز از هفته جاری را تحت تاثیر ابلاغیه جدید بانک مرکزی در رابطه با عرضه دلار حاصل از صادرات در بازار آزاد، مثبت و با فشار تقاضا آغاز کرد. به محض شروع بازار نیز طرف تقاضا با خرید‌های روبه بالای خود اکثر نمادها را به سمت صف خرید یا محدوده‌های بیش از ۳ مثبت بردند. این رویه تقریبا تا انتهای ساعات معاملاتی روز گذشته ادامه داشت. در نهایت و در پایان یک روز عالی نیز شاخص کل با رشد ۳۹ هزار واحدی در سطوح یک میلیون ۵۷۱ هزار واحدی قرار گرفت. نماگر هم وزن نیز با افزایش ۱.۸۴ درصدی به کار خود پایان داد.



📄همه چیز در جلسه معاملاتی روز دوشنبه طبق مراد بود، از افزایش تقاضا و صفوف خرید بگیر تا افزایش نسبی ارزش معاملات در مقایسه با روز‌های گذشته و البته ورود پول حقیقی به روند معاملات. گرچه در اواخر بازار شاهد افزایش نسبی عرضه‌ها در روند معاملات بودیم که آن هم نشان از وجود تردید در رفتار معامله‌گران داشت اما در کل فضای شکل گرفته نشان دهنده اقبال سرمایه گذاران بود. در انتها اما پایداری این جو در روز‌های آتی از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا تنها در صورتی می‌توان به تداوم رشد در برهه فعلی امید داشت که شاهد تغییراتی اساسی در پارامتر‌های اقتصادی و حمایت از تولید کننده باشیم. از جمله این تغییرات می‌توان به ابلاغیه بانک مرکزی اشاره کرد. طبق این ابلاغیه بانک مرکزی به صرافان اجازه خرید ارز حاصل از صادرات و عرضه آن در بازار را خواهد داد. این امر نه تنها مانع از ایجاد فساد و رانت در بازار ارز می‌گردد بلکه باعث رونق و حمایت از تولید و البته تعدیل قیمت ارز خواهد شد. از طرف دیگر اما به وقوع نپیوستن وعده‌ها و از آن بدتر اتخاذ تصمیمات ناسنجیده دولت می‌تواند عاملی برای از دست رفتن ثبات نسبی به وجود آمده در بازار گردد.



📑 و اما برای امروز با توجه به رشد ارزش معاملات خرد، ورود پول حقیقی و عزم جدی دولت برای عرضه دلار حاصل از صادرات در بازار آزاد و ایجاد یک بازار رقابتی انتظار تداوم روند فعلی و ایجاد تعادل نسبی از بازار را خواهیم داشت.



✅ 📊👈سهام یاب



انتهای خبر

0
0