آکادمی هلاکوئی
1401/06/23
21:00
نرخ هش اتریوم کلاسیک در ۳۰ روز گذشته ۲۰۰ درصد افزایش یافته است

نرخ هش اتریوم کلاسیک از ۶۴ تراهش در…

نرخ هش اتریوم کلاسیک از ۶۴ تراهش در ثانیه (TH/s) فراتر رفته و در ماه سپتامبر(شهریور) قبل از Merge اتریوم بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.


نرخ هش که به آن قدرت هش نیز گفته می شود، معیاری برای سنجش خروجی استخراج کریپتو است. این معیاری است که میزان قدرت محاسباتی مورد استفاده در تولید یک بلوک واحد در یک زنجیره بلوکی اثبات کار را نشان می‌دهد.


بر اساس داده‌های ماینینگ استخر ۲ ماینرز(۲miners)، نرخ هش اتریوم کلاسیک در ۳۰ روز گذشته شاهد رشد ۲۰۰ درصدی بوده است و از ۳۰ TH/s در ۱۵ آگوست(۲۴ مرداد) به بالاترین سطح خود یعنی ۶۴ TH/s رسیده است. این تنها ۷.۶ درصد از نرخ هش اتریوم تقریبا ۸۳۲ TH/s است.


این رشد سریع زمانی اتفاق می‌افتد که اتریوم در شرف تغییر توافق خود از اثبات کار به اثبات سهام در آنچه که Merge نامیده می‌شود، است. تخمین زده می شود که در حدود ساعت ۱ بامداد به وقت شرقی در ۱۵ سپتامبر(۲۴ شهریور) انجام شود.


پس از ادغام، اتریوم دیگر از عملیات استخراج پشتیبانی نخواهد کرد و ماینرها را مجبور می‌کند به سایر بلاک چین‌های اثبات کار مهاجرت کنند. به این ترتیب، انتظار می‌رود که نرخ هش اتریوم به سایر شبکه‌های اثبات کار سرازیر شود.


با بسته شدن اتریوم اجماع اثبات کار، ماینرها برنامه های مهاجرت خود را به اتریوم کلاسیک در میان بسیاری دیگر از بلاک چین های اثبات کار اعلام کرده اند. در یک پست وبلاگی از ۲ ماینرز آمده است که استخراج در اتریوم کلاسیک و سایر موارد مانند Ravencoin و Ergo «ایمن‌ترین استراتژی پس از Merge» حداقل در چند روز اول پس از رویداد است.


در ماه جولای(تیر)، AntPool، یک استخر استخراج که توسط غول ماینینگ Bitmain اداره می‌شود، برای اولین بار از اتریوم کلاسیک پشتیبانی کرد و ۱۰ میلیون دلار در اکوسیستم آن سرمایه‌گذاری کرد. Ethermine، بزرگترین استخر استخراج در اتریوم، پشتیبانی از اتریوم کلاسیک را نیز اعلام کرد.


الگوریتم استخراج اتریوم کلاسیک به نام Ethash با تجهیزات استخراج مورد استفاده در اتریوم سازگار است. به همین دلیل، دارایی رمزارزی بومی در اتریوم کلاسیک به نام ETC را می‌توان با همان GPU و ماشین‌های استخراج مبتنی بر ASIC که قبلا برای اتریوم ساخته شده بود استخراج کرد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: theblock


انتهای خبر

0
0