آوای آگاه
1402/09/15
12:16
عرضه اولیه شرکت پایا تدبیر پارسا توسط «وتوصا»

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران با حضور ۵۶درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش آوای‌ آگاه؛ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران با حضور ۵۶ درصد از سهامداران برگزار شد.


این شرکت که از زیرمجموعه‌های گروه مالی فیروزه محسوب می‌شود، در حال حاضر با P/NAV ۶۰درصدی در حال معامله است.


در حال حاضر، ارزش روز کل سرمایه‌گذاری‌های شرکت بیش از ۷ همت بوده که بیش از ۵ همت آن متعلق به شرکت‌های بورسی و شرکت پایا تدبیر پارسا است.


از جمله سرمایه‌گذاری‌های جسورانه وتوصا می‌توان به سرمایه‌گذاری در شیپور، سرآوا و شرکت ایران و فرانسه اشاره کرد.


شرکت ایران و فرانسه بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه شرکت محسوب می‌شود که از طریق آن در استارتاپ‌هایی همچون کاریزما، پونیشا، شیپور و... سرمایه‌گذاری کرده است.


بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های جسورانه از طریق شرکت ایران و فرانسه معادل ۸۲ میلیارد تومان بوده که ارزش روز آن معادل بیش از ۲۰۲ میلیارد تومان گزارش شده است.


از جمله دیگر سرمایه‌گذاری‌های خارج از بورس شرکت می‌توان به شرکت سرآوا اشاره کرد که سهامدار مستقیم دیجی‌کالا و سهامدار غیرمستقیم دیوار و کافه بازار است.


مبلغ سرمایه‌گذاری اولیه معادل ۲۵ میلیارد تومان بوده و ارزش حال حاضر این سرمایه‌گذاری معادل ۱.۲۲۵ میلیارد تومان اعلام شده است.


از جمله اقدامات مهم هیات‌مدیره می‌توان به تکمیل انتقال اسناد مالکیت پروژه کوهسار به خریداران ( ۲۹۹ واحد) و پیگیری هیات‌مدیره بابت اخذ سند ساختمان نیاوران اشاره کرد.


فرایند انتقال نماد سرمایه‌گذاری جامی به بازار بالاتر شروع شده است.


وتوصا در نظر دارد شرکت پایا تدبیر پارسا را عرضه اولیه نماید.


در مجمع وتوصا، سود تقسیمی ۱۱۵ ریال به ازای هر سهم تصویب شد.


تاریخ پرداخت سود ۲۹ آذرماه اعلام شد.


انتهای خبر

0
0