بورس پرس
1402/09/04
00:00
برنامه عرضه اولیه سهام و افزایش سرمایه ۲.۴ هزار میلیارد تومانی تا پایان سال

مدیرعامل و معاون مالی تجلی توسعه معادن و فلزات با اشاره به پیشرفت پروژه ها از عرضه اولیه شرکت سرمد ابرکوه و افزایش سرمایه ۲.۴ هزار میلیارد تومانی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جلسه هم‌اندیشی مدیران شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با حضور مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت، سعید باقری معاون مالی، علی متولی مدیرعامل شرکت پرتو تابان معادن و فلزات و نادر گلشنی نسب مدیر سرمایه گذاری و کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه برگزار شد.


جانجا تا دو سال دیگر به تولید خواهد رسید


بر اساس این گزارش، سعید باقری معاون مالی و اقتصادی شرکت، گفت: پروژه کلاف فولاد سرمد ابرکوه تا اواخر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از دو سال دیگر اولین زنجیره تولید کنسانتره را در معدن کار باختر خواهیم داشت. از طرفی افزایش سرمایه ۱.۸ هزار میلیارد تومانی معدن کار باختر هم در حال ثبت است.


وی افزود: تجلی تاسیس کارخانه دموپلنت را در دستور کار دارد. هدف اولیه پروژه صبا امید، ۲ میلیون تن بود اما در نهایت به یک میلیون تن گندله رسید و قرار بر این است در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.


برنامه عرضه اولیه سرمد ابرکوه


باقری ادامه داد: یکی از برنامه‌های تجلی، ورود شرکت سرمد ابرکوه به بورس است و برای این کار باید یکی دیگر از پروژه‌های آن وارد مدار شود. انتشار ۱.۵ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی برای پروژه کلاف در دستور کار است.


تمام پروژه ها توجیه اقتصادی دارند


مرتضی علی اکبری مدیرعامل تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص میزان خالص ارزش دارایی‌ها و میزان ارزش به قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصدی شرکت، گفت: مجموعه پرتو تابان خالص ارزش دارایی های تجلی را محاسبه کردند. در این خصوص هر کارشناسی می‌تواند NAV این شرکت را محاسبه و ارزش گذاری کند.


وی افزود: تجلی نخستین شرکت پروژه محور ایران است که توانسته تمام پروژه‌های ۲ سال اخیر را اجرا کند. همه پروژه ها توجیه اقتصادی دارند. این اطمینان به سهامداران بالفعل و بالقوه داده می شود که سرمایه‌گذاری در این شرکت با نزدیکی به بهره برداری پروژه‌ها سود شرکت بیشتر خواهد بود.


کلاف سرمد ابرکوه اواخر سال می‌آید؟


این مقام مسئول ادامه داد: یکی از پروژه‌های تجلی، مربوط به کلاف فولاد سرمد ابرکوه است که اواخر سال یا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه باعث تنوع تولید محصول خواهد شد و صادراتی و ارز آوری دارد.


از جانجا چه خبر؟


علی اکبری در خصوص پروژه جانجا توضیح داد: باتوجه به ذخایری که احتمالا اکتشاف تکمیلی شود ممکن است ذخیره جانجا به اندازه‌ای افزایش پیدا کند تا بتواند در رده شرکت ملی مس باشد. شرکت‌های بزرگی در این کنسرسیوم شرکت کرده‌اند و شرکت تجلی با مشارکت ۵ درصدی در آن حضور دارد. باید ۶۰ میلیون تن باطله برداری شود که در مرحله اول ۲۰ میلیون تن توسط شرکت معدن کار باختر در حال باطله برداری است. امید می‌رود تا ۲ سال آینده بتوان در یک مرحله به تولید اولیه کنسانتره رسید.


وی در خصوص شرکت معدن کار باختر، گفت: سود این شرکت با توجه به نرخ‌های سازمان برنامه و بودجه در پایان هر سال مشخص می‌شود که بطور کلی سود قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. شرکت برای باطله برداری بخش اول یعنی ۲۰ میلیون تن برنده شده و قطعا برای مراحل دوم و سوم که به ۶۰ میلیون تن می‌رسد، حضور خواهد داشت.


افزایش سرمایه ۲.۴ هزار میلیارد تومانی


علی اکبری با اشاره به برنامه افزایش سرمایه ۲.۴ هزار میلیارد تومانی شرکت، گفت: تاییدیه گزارش افزایش سرمایه توسط حسابرس احتمالا تا هفته آینده گرفته و با توجه به موافقت سهامداران عمده ، تزریق نقدینگی جدید به شرکت تجلی تا پایان سال انجام می‌شود. با این افزایش سرمایه و تزریق به پروژه‌ها منابع جدید جذب خواهد شد تا پروژه‌ها با قدرت و سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0