مبین تحلیل
1401/05/30
08:29
#نبض_بازار ❇️ در پایان معاملات دیروز شاخص کل با کاهش بیش از ۱۲هزار و ۵۹۲ واحد همراه شد که فارس با ۲٬۸۵۱، کچاد با ۱٬۶۶۹ و کگل و فملی با ۸۴۷ واحد ...

#نبض_بازار



❇️ در پایان معاملات دیروز شاخص کل با کاهش بیش از ۱۲هزار و ۵۹۲ واحد همراه شد که فارس با ۲٬۸۵۱، کچاد با ۱٬۶۶۹ و کگل و فملی با ۸۴۷ واحد بیش‌ترین تاثیر را در این کاهش داشتند.



❇️ دیروز خبرگزاری الجزیره در گزارشی ادعا کرد به زودی توافقی برای احیای برجام اعلام می‌شود و این توافق احیای برجام در ۴ مرحله و طی ۲ دوره ۲ماهه اجرا خواهد شد.



❇️ با توجه به نزدیکی شاخص به سطح حمایت یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد، اگر این سطح شکسته شود و وضعیت توافق برجام نیز در ابهام و تعلیق بماند، بازار با رکود معاملاتی مواجه خواهد بود.



❇️ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو: اثر روانی مذاکرات باعث شده تا در هفته های اخیر بازار با شوک شدیدی در قیمت انواع خودروهای داخلی و وارداتی روبرو شود.



❇️ معاون اقتصادی وزیر اقتصاد: در بحث اجرای کالابرگ الکترونیکی، دولت بر اساس قانون عمل می‌کند و تاخیر در اجرای این موضوع به دلیل مباحث فنی است. کالابرگ الکترونیکی به‌صورت پایلوت از اول مهرماه با نفع حداکثری انجام می‌شود.



❇️ فیروزی، عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان این که حداکثر ظرف یک ماه آینده شاید بتوان به یک آیین‌نامه اجرایی برای واردات خودرو دست یافت بهره‌برداری از اولین محموله وارداتی خودروی خارجی را مربوط به آذرماه سال جاری دانست.



❇️ عشقی، رئیس سازمان بورس: عرضه خودرو در بورس کالا پیروزی شفافیت بر دلالان بود. با اعلام عرضه دو خودرو فیدلیتی و دیگنیتی، قیمت در بازار غیررسمی کاهش پیدا کرد. پس از عرضه نیز، قیمت این دو خودرو مجددا کاهش پیدا کرد.



❇️ مساحی دستیار ویژه رئیس سازمان بورس با بیان این‌که اصلاح اساسنامه ETF ها در صحن هیات دولت مطرح شد، اظهار کرد: نظرات در این مورد مثبت بود و احتمالا با انجام این کار قیمت دارا یکم و پالایش یکم به ارزش ذاتی آنها نزدیک شود.



❇️ قیمت طلا طی هفته گذشته افت بسیار شدیدی را تجربه کرد و سه درصد کاهش یافت. حال بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند فلز زرد طی روز های آینده نیز همچنان به سقوط خود ادامه داده و کاهش بیشتری را به چشم ببیند.



❇️ هیثم الغیس، دبیرکل جدید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: نسبت به تقاضای نفت در سال آینده خوشبین است.



❇️ نرخ بهره بین بانکی در هفته چهارم مرداد ماه دوباره صعودی شد. شاخصی که بانک مرکزی تمایل داشت آن را تنزل دهد و به سود بورسی ها رفتار کند. بررسی های آماری در کنار شنیده های اکو ایران نشان می دهد مهم ترین مانع بر سر کاهش نرخ بهره کمبود منابع در بازار بین بانکی است. موضوعی که از افت بیشتر نرخ بهره در این مقطع جلوگیری کرده است.



➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0