آوای آگاه
1402/07/12
09:40
بررسی تحلیلی سه زیرمجموعه «شفا» در ایران فارما

برای اولین بار، پنل تخصصی تحلیل بنیادی و تکنیکالی شرکت‌های بورسی صنایع دارویی در حاشیه دومین روز نمایشگاه ایران فارما با حضور فعالان صنعت دارو و بازار سرمایه برگزار شد.

به گزارش آوای آگاه؛ پنل تخصصی تحلیل بنیادی و تکنیکالی شرکت‌های بورسی صنایع دارویی با محوریت شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو برای اولین بار در حاشیه دومین روز نمایشگاه ایران فارما در سالن بین‌الملل ایران فارما کانکت برگزار شد.


در این پنلکه با دبیری صالح هادی‌نیا، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو برگزار شد، محمد پیکان‌پور، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، ارسلان کاظم‌پور، مدیرعامل «شفا»، اعضای هیات مدیره شرکت شفا دارو و مدیران تحلیل و مدیران عامل نهادهای مالی و کارگزاری‌های بازار سرمایه از جمله گروه مالی آگاه، گروه مالی کاریزما، گروه مالی کیان، گروه مالی پیشرو، گروه مالی هامرز، کارگزاری باهنر و کارگزاری فیروزه آسیا و همچنین مدیران و نمایندگان گروه‌های مختلف شرکت‌های داروسازی و عموم مردم حضور داشتند.


در ابتدای این نشست، دبیر پنل ضمن خیر مقدم به حضار از نمایندگان دپارتمان‌های تحلیل گروه‌های مالی درخواست کرد به ارائه تحلیل‌ها بپردازند. بنابراین نماینده دپارتمان تحلیل گروه مالی کاریزما نسبت به تحلیل نماد «ددانا» اقدام کرد و به بررسی چشم‌انداز سودآوری این شرکت در سال جاری و سال آتی پرداخت و بعد از آن نماد «دجابر» توسط تحلیلگر گروه مالی آگاه بررسی شد.


همچنین نماینده دپارتمان تحلیل گروه مالی کیان وضعیت فعلی و آتی نماد «داسوه» را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. دبیر پنل نیز نسبت به جمع‌بندی موضوعات تحلیل بنیادی این شرکت‌ها اقدام کرد و به برخی از سوالات پاسخ داد.


در ادامه، مدیر معاملات کارگزاری فیروزه آسیا به تحلیل تکنیکال صنعت دارو و مدیر تحلیل کارگزاری پیشرو به جریان ورود و خروج وجوه نقد به این صنعت پرداختند. مدیرعامل کارگزاری هامرز هم به روش‌های مختلف تامین مالی دارویی‌ها از بازار سرمایه و عرضه پذیرش شرکت‌ها با رویکرد آموزشی و کاربردی پرداخت.


لازم به ذکر است که در این نشست، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری شفادارو در مورد این شرکت و عرضه اولیه زیرمجموعه‌ها در بازار سرمایه به ارائه توضیحاتی پرداخت. همچنین مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو و ریاست هیات مدیره شفا دارو مطالبی درخصوص صنعت دارو ارائه دادند.


صالح هادی نیا، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو نیز درخصوص نمادهایی که در این پنل تحلیل و بررسی شد، به مواردی کاربردی اشاره و ضمن جمع‌بندی تحلیل‌های ارائه شده در حوزه بنیادی و تکنیکال نسبت به ارائه توضیحاتی در این خصوص و پاسخگویی به سوالات اقدام کرد. همچنین درخصوص انتشار اوراق برای حوزه داروسازی و نیز عرضه و پذیرش شرکت‌ها (به‌خصوص دانش‌بنیان‌ها) به مواردی کاربردی و حائز اهمیت اشاره و در پایان اظهار امیدواری کرد که نتیجه این هم‌افزایی، تحقق ورود سرمایه و سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه دارو، حمایت از اجرایی شدن طرح‌های دانش‌بنیان و تولید دارو با روش‌های نوین در حوزه‌های بایوتک، نانو دارو و داروهای سرطانی باشد.


انتهای خبر

0
0