آکادمی هلاکوئی
1399/10/24
01:00
خزانه داری بریتانیا: ریپل یک توکن معاملاتی است نه یک توکن اوراق بهادار

خزانه داری انگلستان با انتشار سندی جدید درخصوص…

خزانه داری انگلستان با انتشار سندی جدید درخصوص رویکردهای قانون گذاری دولت انگلستان در زمینه ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ‌ها، موضع دولت بریتانیا درباره ریپل را اینگونه مشخص می کند:


” XRP یک توکن معاملاتی است نه یک توکن اوراق بهادار “


در این گزارش رمزارزهای ریپل، اتریوم و بیت کوین در دسته توکن هایی قرار گرفته اند که کاربرد اصلی آنها مبادله است. این توکن های به اصطلاح معاملاتی در دسته دارایی های “قانون گذاری نشده” قرار گرفته‌اند که به این معنا است که این ارزها نه پول هستند و نه توکن اوراق بهادار.


در گزارش خزانه داری انگلستان به چهارچوبی اشاره شده است که مرجع راهبرد امور مالی انگلستان(FCA) در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود:


” طبق آنچه در قوانین بریتانیا تصریح شده است، توکن ‌های اوراق بهادار خصوصیاتی شبیه به سرمایه گذاری های خاصی مانند سهام یا ابزار بدهی دارند. عمدتا این دارایی ها می‌توانند توکنیزه شده و شکل دیجیتال دارایی های سنتی باشند”.


این دسته بندی برای ریپل از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که همانطور که می ­دانید، این شرکت مستقر در سان فرانسیسکو، در حال حاضر با شکایتی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مواجه است که در آن ادعا شده است ارز رمزپایه ریپل (XRP) از زمان راه اندازی تا امروز، به عنوان یک اوراق بهادار ثبت نشده فعال بوده است.


ریپل قبلا نیز در فراخوان شفاف سازی قانونی ایالات متحده به طبقه بندی FCA بریتانیا اشاره کرده بود:


“بهتر است کشورهایی که در این گونه چهارچوب ها پیشرو هستند برای جذب سرمایه، شرکت ها و مشاغل، مواضع بهتری اتخاذ کنند، مخصوصا الان که تکنولوژی بلاکچین در حال شکوفایی است. دولت ‌هایی که هنوز دستورالعمل های شفافی در این زمینه ندارند، باید برای حفظ مزیت رقابتی خود، چهارچوب های مخصوص خود را ایجاد کنند تا فرصت ها و شرکت های فعال را به بازارهای قانونمند دیگر نبازند”.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: dailyhodl


انتهای خبر

0
0