بورس۲۴
1399/11/26
18:29
چه سهم هایی را نمی توانید آنلاین معامله کنید؟ فعلا" فقط این ۴ سهم

شایعه عدم امکان معامله آنلاین در تابلوی قرمز بازار پایه رد شد... محمد صادق غزنوی مدیر عملیات بازار فرابورس ایران در خصوص ممنوعیت معاملات آنلاین برخی نماد ها در تابلوی قرمز بازار پایه به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: شرکت هایی که از تاریخ ۹ آذر امسال وارد بازار قرمز شده اند ، یعنی شرکت هایی که از این تاریخ به بعد در این بازار درج شوند ، امکان معاملات آنلاین را ندارند...

بورس۲۴ : امکان معاملات آنلاین در چه نمادهایی مسدود شده است؟


محمد صادق غزنوی مدیر عملیات بازار فرابورس ایران در خصوص ممنوعیت معاملات آنلاین برخی نماد ها در تابلوی قرمز بازار پایه به خبرنگار بورس۲۴ گفت: شرکت هایی که از تاریخ ۹ آذر امسال وارد بازار قرمز شده اند ، یعنی شرکت هایی که از این تاریخ به بعد در این بازار درج شوند ، امکان معاملات آنلاین را ندارند.


وی گفت: طبق اطلاعیه تاریخ ۲۱ دی ماه شرکت فرابورس ایران و اصلاحیه پیوست شده در این تاریخ، معاملات این شرکت ها ، از طریق ایستگاه معاملاتی کارگزاری و به صورت غیر آنلاین انجام می شود.


به گفته وی، در مورد نحوه تغییرات و چگونگی اعمال آن برای سایر شرکت های تابلوی قرمز که از قبل به صورت آنلاین معامله می شدند ، فعلا دستور العملی مصوب نشده و در حال حاضر همان رویه قبلی وجود دارد. همچنین برای تابلوهای نارنجی و زرد فعلا برنامه ای وجود ندارد.


غزونوی گفت: چهار شرکت قند تربت حیدریه، سرمایه گذاری لقمان، سرمایه گذاری افتخار سهام و شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان به تازگی در بازار قرمز درج شده اند که امکان انجام معاملات آنلاین توسط آن ها وجود ندارد.


معاون عملیات بازار فرابورس در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد این شرکت ها درخواست ورود به تابلو نارنجی و زرد بدهند؟ توضیح داد : این شرکت ها می توانند، درخواست بدهند که به بازار بالاتر بیایند؟طبق تبصره بند ۵ ماده ۱، شرکت های درج شده در بازار پایه قرمز مشمول طبقه بندی ناشران در بازار پایه نمی باشند. همان طبقه بندی که دو بار در سال انجام می شود، برای این که به بازار بالاتر بروند و اگر بخواهند ؛ باید درخواست پذیرش در بازار اول یا دوم فرابورس یا بازار های بورس تهران بدهند.


انتهای خبر

0
0