بورس۲۴
1401/10/19
09:21
دو خبر از «تفارس»

عبور دارایی های تحت مدیرت شرکت از ۶.۲ همت پذیرش بازارگردانی صندوق های نخل و ساحل

دو خبر از «تفارس»

بورس۲۴ : تامین سرمایه خلیج فارس به عنوان اولین تامین سرمایه صنعتی کشور به دنبال ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و صنایع به ویژه شرکت های فعال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می‌باشد. این شرکت با تاسیس و راه اندازی دو صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت و افزایش سقف پی در پی صندوق ها، موفق به جذب منابع از سرمایه‌گذاران مختلف و افزایش دارایی های تحت مدیریت خود شده است.



مسعود بهمنی راد، معاون سرمایه گذاری و مدیریت دارایی های تامین سرمایه خلیج فارس در خصوص آخرین برنامه های این تامین سرمایه در بخش سرمایه گذاری به خبرنگار بورس۲۴ گفت: مجموع دارایی های تحت مدیریت در صندوق های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت خلیج فارس (با نماد نخل) و مختص اوراق دولتی خلیج فارس (با نماد ساحل) حدود ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که در صورت دریافت مجوز افزایش سقف صندوق نخل، میزان دارایی تحت مدیریت تامین سرمایه خلیج فارس نیز تا پایان سال افزایش خواهد یافت.



وی در خصوص بازارگردانی صندوق های این شرکت گفت: بازارگردانی صندوق های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت خلیج فارس (با نماد نخل) و مختص اوراق دولتی خلیج فارس (با نماد ساحل) توسط تامین سرمایه خلیج فارس و بازارگردانی سهام شرکت (با نماد تفارس) توسط صندوق اختصاصی بازارگردانی خلیج فارس که زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد و هلدینگ خلیج فارس می‌باشد، صورت می‌پذیرد.



بهمنی راد در پاسخ به این سوال که از محل بازارگردانی این صندوق ها چه میزان به درآمد شرکت افزوده می شود؟ گفت: درآمد کارمزد بازارگردانی بر اساس نرخ های مشخص شده در امیدنامه صندوق های مذکور و میزان دارایی تحت مدیریت شناسایی می‌گردد. بنابراین با افزایش تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری و متعاقبا افزایش دارایی تحت مدیریت هر صندوق، درآمد کارمزد بازارگردانی متعلق به تامین سرمایه ‌خلیج فارس از محل صندوق‌های سرمایه‌گذاری نخل و ساحل نیز رشد خواهد یافت.



وی در خصوص بازارگردانی سایر نمادهای زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس گفت: از ابتدا بازارگردانی سهم هلدینگ خلیج فارس و شرکت های زیرمجموعه آن بر عهده صندوق اختصاصی بازارگردانی خلیج فارس قرارگرفته است و برنامه‌ای برای تغییر آن در دستور کار نمی‌باشد. لیکن در خصوص اوراقی که تعهدپذیره‌نویسی و بازارگردانی آن توسط تامین سرمایه خلیج فارس صورت می‌پذیرد (مثلا اوراق صکوک اجاره گل‌گهر با نماد صگل ۵۹ و ...)، درآمد کارمزد بازارگردانی اوراق متعلق به شرکت تامین سرمایه خلیج فارس خواهد بود.

انتهای خبر

0
0