بااقتصاد
1401/02/01
19:12
سیمان فارس در سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ چه کرد؟

بررسی صورت مالی سالانه منتهی به اسفند ۱۴۰۰ شرکت سیمان فارس (سفار) نشان از افزایش ۷۴ درصدی سود خالص دارد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، سیمان فارس از نظر سهم تولید در بازار داخلی کشور ، سهمی ۱ درصدی را به خود اختصاص داده است.


شرکت سیمان فارس و خوزستان با مالکیت حدود ۸۶ درصدی سهامدار عمده این شرکت به شمار می‌رود.


نگاهی کلی به صورت مالی


درآمدهای عملیاتی با رقم ۲۸۳. میلیارد تومان افزایش ۸۹ درصدی نسبت به سال مالی قبلی داشته و بهای تمام شده با رشد ۷۴ درصدی به ۱۷۲.۷ میلیارد تومان رسیده است؛سود ناخالص با رشد ۱۱۸ درصدی برابر ۱۱۰.۴ میلیارد تومان گزارش شده است.


سود عملیاتی با رقم ۹۸.۹ میلیارد تومان رشد ۱۲۵ درصدی نسبت به سال مالی قبلی داشته و سود خالص افزایش ۷۴ درصدی را با رقم ۱۰۷.۱ میلیارد تومان نشان می‌دهد که به ازای هر سهم ۴۵۹.۸ تومان محقق شده است.


اهداف شرکت درباره تولید و فروش محصولات


سیمان فارس برنامه ، افزایش نرخ فروش بیشتر از قیمت مصوب عرضه محصولات در بازار بورس کالای صنعتی ایران به دلیل افزایش نرخ حامل‌های انرژی و قطعات و لوازم مصرفی را در دستور کار دارد.


پیش‌بینی شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات


سفار پیش‌بینی کرده است باتوجه به افزایش نرخ حقوق و دستمزد و هم‌چنین حامل‌های انرژی و لوازم مصرفی ، نرخ فروش حداقل به میزان ۳۸ درصد بیش از نرخ مصوب عرضه سیمان در بورس کالا باشد.


برنامه شرکت برای پرداخت سود سال مالی ۱۴۰۰


سیمان فارس سود نقدی برای سال مالی ۱۴۰۰ را برابر با ۱۰ درصد سود انباشته در سال مالی مذکور ، براساس شروع عملیات اجرایی پروژه انتقال سیمان به سایت خرامه پیش‌بینی کرده است. بدیهی است تصمیم‌گیری نهایی در خصوص میزان سود نقدی هر سهم پس از برگزاری مجمع عمومی عادی صاحبان سهام رخ خواهد داد.


انتهای خبر

0
0