سنا
1400/10/06
13:51
شاخص سبزپوش شد

در جریان معاملات امروز (دوشنبه، ششم دی ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۶ هزار و ۳۰۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۱۱۶ واحد افزایش، به رقم ۳۶۵ هزار و ۳۸۳ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۶۹۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۳۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۱۸ هزار و ۱۳۵ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۳ هزار و ۳۲۵ واحدی را تجربه کردند.


همچنین گروه خودرو با ۵۶ هزار و ۲۹۶ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۶ هزار و ۹۲۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۳۲ هزار و ۶۹۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۴ هزار و ۶۵۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۲۶ هزار و ۹۳۴ معامله به ارزش یک هزار و ۱۷۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۹۰۲ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۸۵۸ واحد، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با یک هزار و ۱۵۲ واحد، شرکت ایران خودرو با ۶۴۱ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۵۷۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۱۵ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۹۳ واحد، شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با ۷۴ واحد، بانک خاورمیانه با ۶۲ واحد و شرکت بورس کالای ایران با ۴۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0