آکادمی هلاکوئی
1401/06/25
18:20
ماینرهای اتریوم در پی انجام آپدیت مرج ، با ضرر و زیان مواجه شدند

ارتقای شبکه اتریوم موجب شد که اکثر عملیات…

ارتقای شبکه اتریوم موجب شد که اکثر عملیات ماینرهای اتریوم منسوخ شود و در اثر آن ، این ماینر ها تغییر مسیر دادند و رمزارزهای کم ارزشتری از قبیل اتریوم کلاسیک و ریون کوین را جایگزین کردند. پس از آن ، این ماینرها با ضرر و زیان قابل توجهی روبه رو شده اند.


در اثر انجام ارتقای تاریخی اتریوم موسوم به مرج ، کارت‌های گرافیکی قدرتمندی که توسط ماینرهای اتریوم مورد استفاده قرار می گرفتند ، با سرمایه‌گذاران اتریوم جایگزین شدند. در نتیحه این ارتقا ، شبکه اتریوم ایمن می شود و داده‌های تراکنش های این بلاک چین مورد تایید قرار می گیرد.


ماینرها در حال حاضر به دنبال استخراج رمزارزهایی هستند که همچنان تحت مکانیسم پیشین اتریوم کار می کند . این بدان معناست که ماینرها همچنان می توانند از واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) خود برای استخراج این نوع رمزارزها استفاده کنند. با این حال، ماینرها باید رقابت کنند تا نخستین کسانی باشند که این رمزارزهای جایگزین را استخراج می کنند زیرا هرچه تعداد ماینرها افزایش یابد، پاداش کمتری را برای ماینرها به دنبال خواهد داشت.


اتان ورا (Ethan Vera)، مدیر عملیاتی شرکت استخراج رمزارزی ، Luxor Technologies که پیشتر خدمات استخراج اتریوم را ارائه می‌کرد، عنوان کرد:


” کسانی که اتریوم کلاسیک استخراج می‌کنند، با حاشیه سود منفی ۳۰ تا ۴۰ درصد کار می‌کنند، حتی بهترین ماینرها.”


آقای ورا با استفاده از داده های وب سایت ماینینگ پول استتس (MiningPoolStats) تخمین زد که حدود ۲۵ درصد از قدرت محاسباتی استخراج کنندگان اتریوم به سایر رمزارزها جریان می یابد.


ماینرهای اتریوم به راحتی می توانند مسیر خود را تغییر دهند و رمزارزهای الگوریتم Ethash و سایر رمزارزهای قابل استخراج با واحد پردازش گرافیکی را جایگزین کنند.


آقای ورا همچنین افزود:


“همانطور که درحال حاضر با آن مواجه هستیم ، من انتظار دارم بخشی از این قدرت محاسباتی برای اتریوم کلاسیک کاهش یابد، زیرا استخراج این رمزارز حتی برای افرادی که دارای تجهیزات مناسب و کم هزینه هستند، سودآور نیست.”






این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: bnnbloomberg


انتهای خبر

0
0