سهم گلچین
1402/08/22
14:21
#تحلیل_بازار انتشار نامه شرکت صنایع پتروشیمی NPC ، بازاری که ابتدای صبح کاملا مثبت بود و تا 100 میلیارد تومان ورود پول داشت به 12 میلیارد تومان کاه...

#تحلیل_بازار


انتشار نامه شرکت صنایع پتروشیمی NPC ، بازاری که ابتدای صبح کاملا مثبت بود و تا ۱۰۰ میلیارد تومان ورود پول داشت به ۱۲ میلیارد تومان کاهش داد.


نکته مثبت بازار خرید منفی های بازار بود ولی به هر حال انتشار این نامه بازار را بهم ریخت.


باز هم تاکید میکنم این نامه مبهم است ، شرکت گاز تعیین کننده نرخ بر اساس دستورالعمل وزارت نفت است و احتمالا یکسری مکاتباتی حد فاصل ۱۰ آبان ماه تا ۲۱ آبان ماه صورت گرفته که ما از آن بی اطلاع هستیم.


نگاهتون به معاملات خودرویی ها (خودرو ، خساپا و خگستر ) باشد اگر معاملات خودرویی ها در بازار پنیک منفی ایجاد نکند سهم غیر دلاری رشد خواهند کرد.


اگر خگستر محدوده ۴۷۰ را رد کند از فضای بین دو ابر صعودی و نزولی خارج می شود و مقاومت جدی در محدوده ۵۰۰ تومان دارد.



در بازار خریدار باشیم یا فروشنده ؟



اگر خبر مهمی در طی هفته آینده در ارتباط با خودرو سازها منتشر نشود ، احتمالا زیادی دارد فروشنده ها خگستر را در محدوده ۵۰۰ تومان سیو سود کند.


دلار هم فعلا حرکنی نکرده تا به آن وزن بدهیم و انتشار این نامه در مورد نرخ گاز هم کمکی به بازار نمی کند.


انتشار نرخ تسعیر ارز بانکها می تواند محرک خوبی باشد.


اعتقاد من اینست بازار به دلیل ابهامات جدی که در پارامترهای بنیادی دارد احتمالا نوسانی رو به بالا باشد به عبارتی اگر اصلاح هم در هفته آینده رخ بدهد منفی های بازار خریدار دارد.


توصیه نمیکنم کوتاه مدتی خریدار کنید ، کمی صبر داشته باشید به نظر من کف هایی که در آبان ماه دیدیم تکرار نمی شود و بازار ترسناک نیست.


روند نزولی ۵ ماهه به اتمام رسیده و احتمالا بازار با سرعت کم رو به بالا خواهد بود.


#دارایکم را در پرتفو خودتون داشته باشید فاصله بسیار زیادی با ناو خود دارد و نرخ تسعیر ارز و شرایط خوب بانک ملت و تجارت و صادرات می تواند بازدهی مناسبی در دارایکم ایجاد کند.


به نظر می رسد تعدادی زیادی از فعالین بازار ترجیح می دهند به جای خرید سهام بانک هایی که گفتم دارایکم را بخرند.


آمارها نشان می دهد دارایکم در ۳ ماه اخیر بیشترین ورود پول حقیقی را داشته.



#هوشنگ_توافقی


۱۴۰۲/۸/۲۲



انتهای خبر

0
0