آوای آگاه
1402/10/30
13:09
تقسیم سود ۲۲۰ ریالی «وکغدیر» در نخستین مجمع سالانه

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با حضور ۹۶.۲درصدی صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزار شد.

به گزارش آوا ی آگاه؛ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با حضور ۹۶.۲درصدی صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزار شد. مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:


شرکت ۷۵۲۰ م یلیارد تومان سود محقق کرده است.


زنج یره آهن اسفنجی در بین تمام محصولات بهترین وضعیت را دارد.


۳۸۳۶ م یلیارد تومان سرمایه ثبتی امسال وکغدیر است.


خالص ارزش دارا یی‌های وکغدیر ۱۰۳هزار میلیارد تومان است.


شرکت کم‌تر ین سرمایه در مقایسه با هلدینگ‌های مشابه را دارد و رتبه دوم در رشد سودآوری را کسب کرده است. همچنین این مجموعه رتبه دوم بازدهی‌ها در مقایسه با هلدینگ‌های مشابه را به ثبت رسانده است.


معدن طلا ی هیرد، سرب و روی مهدی آباد، لیتیوم گاوخونی و لیتیوم حاج علی قلی در برنامه شرکت قرار دارند.


در مع دن طلا و مس جانجا ۱۰۶هزار تن کنسانتره خواهیم داشت. همچنین افزایش سرمایه را در برنامه این معدن قرار داده‌ایم.


در گزستان یکی از بهترین معادن سنگ آهن را در اختیار داریم.


در معدن سرب و رو ی کفتران در مرحله مناقصه هستیم.


سنگ آهن چالش اصل ی زنجیره فولاد است.


معدن اردوباد هم یکی از بهترین معادن مس شرکت است.


اگر ظرف یت را به دو تن طلا برسانیم، ۲۰درصد سهم تولید طلای ایران را در اختیار خواهیم داشت.


فرصت دار یم اکتشاف معدن فسفات چرام را طی ۵ سال انجام دهیم.


مجموع مخارج سرما یه‌گذاری در شرکت‌های تابعه و وابسته به هلدینگ در سنوات آتی و بدون لحاظ درصد سهامداری، یک میلیارد یورو به اضافه ۷۳هزار میلیارد تومان است.


کل سود موتوژن را برا ی افزایش سرمایه صرف خواهیم کرد.


مهم‌تر ین اقدامات در شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان: افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی از ۱ به ۱.۲ میلیون تن در زمستان سال جاری، انعقاد قرارداد مشارکت و بهره‌برداری با شرکت صنعتی، معدنی و انرژی ایران غرب در محدوده C۵ جهت انجام عملیات اکتشاف، آغاز تست سرد گندله‌سازی بهاباد از ابتدای سال ۱۴۰۳ و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ارزنده مانند آهن و فولاد گل‌گهر و نوظهور کویر بافق.


مهم‌تر ین اقدامات در شرکت فولاد آلیاژی ایران: تکمیل پروژه یزد یک و انجام First Melt ، پیشبرد پروژه کلاف، پیشبرد مذاکرات جهت خرید سرک سهام، تحقق سود ۴۷۷۳ میلیارد تومانی و تقسیم سود ۴۳۲۰ میلیارد تومانی در مجمع و اخذ مجدد کرسی سوم در شرکت فولاد آلیاژی.


مهم‌تر ین اقدامات در شرکت موتوژن: افزایش سرمایه ۱۴.۲۸۸ میلیارد ریال به ۲۰.۱۴۷ میلیارد ریال، تکلیف به اصلاح ساختار مالی شرکت در مجمع عمومی سالیانه، پیگیری جهت تعویق مصوبه وزارت نیرو درخصوص افزایش گرید الکتروموتورهای آسنکرون به گرید راندمانی IE۴ و پیگیری جهت افزایش دانش فنی و تکنولوژی شرکت موتوژن در سال پیش رو.


قطب ورق کشور ط ی سه سال آینده، شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر خواهد بود.


پذ یرش نی‌ریز صورت گرفته و عرضه آن تا پایان امسال انجام خواهد شد.


تا پا یان خردادماه در مجموعه نی‌ریز آب خواهیم داشت، اما بحث انرژی چالش شرکت است.


عرضه توسعه آهن گل‌گهر تا پا یان سال آینده وارد بازار سرمایه خواهد شد.


درخصوص تام ین خوراک بهاباد گفته شد: تا پایان امسال، گندله‌سازی بهاباد نصب و تجهیز و تا تیرماه تولید آن آغاز می‌شود. بخشی از خوراک آن از چادرملو و بخشی از کنسانتره بهاباد گرفته می‌شود و بخش دیگری را هم خریداری می‌کنیم. ۴۰درصد مالکیت نوظهور را داریم، اما سنگ آن را به بهاباد می‌دهیم.


معدن گزستان را تا خردادماه پرع یارسازی و راه‌اندازی می‌کنیم و به بهاباد می‌دهیم. عیار آن را با پرعیارسازی به ۴۲درصد می‌رسانیم.


۵درصد م یانگین وزنی قیمت فروش داخلی و صادراتی شمش فولاد خوزستان به ازای هر تن کلوخه تولیدی از معدن محاسبه می‌شد که تاکنون دستورالعمل مربوطه ابلاغ نشده است.


کار ساخت کارخانه معدن خون یک را تا قبل از ۱۴۰۳ شروع خواهیم کرد و به‌طور حتم تا سال آینده شمش طلای غدیر را خواهیم داشت.


ط ی سه ماه گذشته، سه معدن در اختیار گرفتیم که معدن اردوباد مس یکی از بهترین پهنه‌هایی است که به دست آورده‌ایم.


همچن ین معادن باغ دره سی ۲ و ۳ نیز از مهم‌ترین پهنه‌هایی هستند که استخراج طلا و مس در آن شروع شده است.


گهر زمین ۱۵ میلیون تن سنگ آهن، ۵ میلیون تن گندله و ۶ میلیون تن کنسانتره تولید می‌کند و سال آینده حدود ۳.۴ میلیون تن اسفنجی تولید خواهد شد.


فولاد غدیر ایرانیان برای ۱.۲ تن اسفنجی در اورهال است. قول داده بودیم که گندله‌سازی این شرکت آخر امسال به بهره‌برداری برسد؛ نصب آخر امسال انجام می‌شود و خردادماه ۵ میلیون تن گندله در مدار تولید قرار می‌گیرد.


درخصوص تامین مالی پروژه فولاد نی‌ریز گفته شد: تنها طرح هفت‌گانه کشور بوده که از بودجه اصلی خارج نشده است. برای تسریع روند پروژه، نقدینگی را وارد پروژه کردیم و همچنین اقساط فاینانس به‌طور کامل پرداخت شده و در حال حاضر بدهکار نیستیم.


درخصوص پروژه وایر فولاد آلیاژی گفته شد: این طرح با ظرفیت ۴۰۰هزار تن است. با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیون یورویی، این خط در کشور منحصربه‌فرد است. اگر این خط راه‌اندازی شود، پیچیده‌ترین خط وایر را در ایران خواهیم داشت که تا پایان سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد.


در پایان جلسه مجمع به ازای هر سهم ۲۲۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.



انتهای خبر

0
0