بورس۲۴
1403/05/29
12:22
بررسی سبد «تاپیکو» در انتهای تیر ۱۴۰۳

بورس ۲۴: با توجه به تابلوی سهامداران، در میابیم که تقریبا ۹٪ از سهام شرکت در بازار شناور بوده و بین معامله گران دست به دست می شود.

بورس۲۴ : با توجه به تابلوی سهامداران، در میابیم که تقریبا ۹٪ از سهام شرکت در بازار شناور بوده و بین معامله گران دست به دست می شود.


در انتهای تیر ۱۴۰۳ بهای تمام شده سرمایه گذاری های شرکت به ۲۱.۷ هزار میلیارد تومان رسیده که بخش اعظم آن، ۶۹٪ معادل ۱۴.۹۹ همت در بازار بورس و مابقی (۶.۷۱ همت) در شرکت های غیر بورسی سرمایه گذاری شده است.


پرتفوی بورسی شرکت در انتهای تیر ماه بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده و این یعنی تقریبا ۱۴۶ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده برای سهامداران.


11

سنگین ترین سرمایه گذاری های بورسی تاپیکو تا به امروز به شرح زیر بوده است:


- هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس با مالکیت ۷.۷٪: ۴.۹۸ همت


- سرمایه گذاری صدر تامین با مالکیت ۱۷.۲٪: ۲.۲۲ هزار میلیارد تومان


- پتروشیمی فن آوران با مالکیت ۵۰.۳٪ : ۲.۰۷ هزار میلیارد تومان


- پتروشیمی مارون با مالکیت ۱۶.۷٪ : ۹۸۴ میلیارد تومان


- هلدینگ صنایع پتروشیمی با مالکیت ۶۷.۴٪: ۹۲۵ میلیارد تومان


در روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ در بازار سرمایه بیش از ۱۴۶ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده است و این یعنی ارزش بازار شرکت از ارزش بورسی شرکت نیز کمتر است! که خب! گویای ارزنده بودن سهم در این قیمت ها است.


22

سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین ارزش افزوده را برای تاپیکو به همراه داشته؛ بدین صورت که سرمایه گذاری ۴.۹ همتی در این شرکت، در انتهای تیر ماه بیش از ۴۳.۴ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده و این یعنی ۳۸.۵ همت ارزش افزوده.


دیگر سرمایه گذاری ارزنده شرکت به خرید ۱۵.۳٪ از سهام پتروشیمی نوری بر می گردد. بهای تمام شده این سرمایه گذاری برابر با ۸۷ میلیارد تومان بوده که در آخرین گزارش، بیش از ۲۲.۸ همت ارزش گذاری شده و این یعنی ۲۲.۷ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده.


همچنین سرمایه گذاری ۵۶۸ میلیاردی در پتروشیمی جم نیز در انتهای تیر ماه بیش از ۱۴.۵ همت ارزش گذاری شده که گویای ارزش افزوده تقریبا ۱۴ همتی برای سهامداران است.


اطلاعات دقیقی در خصوص ارزش افزوده املاک شرکت دردست نیست، فلذا برای محاسبه خالص ارزش دارایی های هر سهم تاپیکو از دو متغیر ارزش افزوده پرتفوی بورسی و حقوق صاحبان استفاده شده است:


33

در ضمن در تیر ماه ۱۴۰۳ هیچ سهمی از پرتفوی به فروش نرسیده است.


انتهای خبر

0
0