آکادمی هلاکوئی
1400/06/20
20:00
با ورود یک رهبر جدید، اتریوم دیگر رمزارز پیشتاز حوزه میان زنجیره ای نیست

الیاس سیموس (Elias Simos)، محقق اتریوم، با اشاره…

الیاس سیموس (Elias Simos)، محقق اتریوم، با اشاره به وضعیت اکوسیستم مدرن بین شبکه ای، مهمترین پل ها و دارایی ها را مشخص کرد.


USD Coin (USDC)، اتریوم را در حوزه میان زنجیره ای متزلزل می کند


با توجه به پست سفارشی ایجاد شده توسط آقای سیموس در Dune Analytics، ارائه دهنده سرشناس تجزیه و تحلیل های درون زنجیره ای، استیبل کوین USDC اکنون پر استفاده ترین رمزارز در پل های اتریوم است.


در این پل ها، پروتکل هایی که L۱ اتریوم را با سایر بلاک چین ها یا راه حل های مقیاس پذیری قابل همکاری می کند، تقریبا ۱/۲ میلیارد دلار USDC قفل شده است.


به طور دقیق تر، (Wrapped Bitcoin (WBTC مسئول ۱ میلیارد دلار نقدینگی است، در حالی که اتریوم (ETH) و Wrapped Ethereum (WETH) مجموعا ۸۱۱ میلیون دلار از این نقدینگی را تشکیل داده اند.


همچنین، استیبل کوین های U.S.Dollar Tether (USDT) و Dai (DAI) نیز سهم قابل توجهی از TVL را در این حوزه به ترتیب با ۶۹۳ میلیون دلار و ۶۰۶ میلیون دلار به خود اختصاص داده اند.


عملکرد درخشان پل های شبکه پالی گان (MATIC)


همانطور که قبلا توسط U.Today پوشش داده شده بود، USD Coin (USDC) از شرکت Circle سریعترین دارایی در حال رشد در میان تمام استیبل کوین های اصلی است. در ماه آگوست (مرداد)، این استیبل کوین به راه حل مقیاس پذیری جدید اتریوم، Optimism راه یافت.


از نظر شبکه های متصل به اتریوم، پل های پالی گان-اتریوم بیشترین فعالیت را دارند. پالی گان (MATIC)، اولانچ (AVAX) و فانتوم (FTM) سه مورد از برترین بلاک چین های متصل به اتریوم هستند.


پالی گان (MATIC) با ۲/۴۲ میلیارد دلار قفل شده، تقریبا نیمی از همه TVL موجود در اکوسیستم پل های اتریوم را بر عهده دارد. اولانچ (AVAX) ۱/۳۷ میلیارد دلار و فانتوم (FTM) نیز ۴۹۴ میلیون دلار قفل شده دارد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد .


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0