آکادمی هلاکوئی
1400/12/22
21:50
رمزارزهای حریم خصوصی در میان اقتصاد جهانی سخت گیرانه، سودهای دو رقمی را ثبت می کنند

از آنجایی که تحریم‌های اقتصادی همچنان تجارت جهانی…

از آنجایی که تحریم‌های اقتصادی همچنان تجارت جهانی را محدود می‌کند، سکه‌های حفظ حریم خصوصی ممکن است از مزایای دنیای مالی سخت گیرانه بهره ببرند. در ۸ مارس (۱۷ اسفند)، ارزش دو رمزارز مونرو (XMR) و zcash (ZEC) با محوریت حریم خصوصی، ۲۰ درصد افزایش یافت. جامعه کریپتو به سرعت متوجه این اقدام شد و این موضوع را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مورد بحث قرار داد. در آن روز، مونرو بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت، ارزش ZEC نیز تا ۲۶ درصد افزایش یافت و سایر دارایی‌های رمزارزی متمرکز بر حریم خصوصی مانند SCRT و ZEN نیز بالاتر رفتند.


پنج روز بعد و در ۲۴ ساعت گذشته، ارزش بازار تمام سکه‌های حریم خصوصی موجود با ۱.۴ درصد افزایش به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است. آمار هفت روزه پس از پامپ اولیه مونرو و زدکش در هفته گذشته نشان می دهد که هر دو سکه همچنان سود هفتگی دو رقمی دارند. طبق معیارهای هفتگی، مونرو همچنان ۱۱.۱ درصد و زدکش ۲۹.۷ درصد رشد کرده است. از ۱۰ میلیارد دلار سکه های حریم خصوصی امروز، مونرو و زدکش از نظر ارزش گذاری بازار، غالب هستند.


چه می شود اگر روسیه سکه های حفظ حریم خصوصی بخرد نه بیت کوین؟


مونرو دارای ارزش بازار ۳.۳ میلیارد دلاری و زدکش دارای ارزش ۱.۸ میلیارد دلاری در بعدازظهر یکشنبه است. با این حال، از ابتدای سال تا به امروز، مونرو نسبت به همین زمان در سال گذشته ۱۷.۲ درصد کاهش یافته است و ۳.۳ میلیارد دلار آن تنها ۰.۱۸ درصد از کل اقتصاد ۱.۸ تریلیون دلاری رمزارزها را نشان می دهد. از سوی دیگر، زدکش طی ۱۲ ماه گذشته ۴.۴ درصد رشد داشته است، اما ارزش بازار آن معادل ۰.۱۰ درصد از ارزش کل اقتصاد کریپتو است.


ناظران در مورد معرفی اقدامات نظارتی علیه استفاده از رمزارزها برای دور زدن تحریم‌ها بحث کرده‌اند. کوین بیس خاطرنشان کرده است که ۲۵۰۰۰ آدرس متعلق به نهادهای روسی را مسدود کرده است و این هفته، شرکت نظارت بر بلاکچین، Chainalysis، ابزار غربالگری را راه اندازی کرد که برای جلوگیری از فرار از تحریم طراحی شده است.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0