اخبار اکس نوین
1400/12/19
09:09
خرید اتریوم در متامسک؛ بستری ایمن برای نگهداری و مبادله ارزهای دیجیتال

حرفه ای های بازار اتریوم می دانند که متامسک (MetaMask) بهترین گزینه برای نگهداری کوین ها و توکن های مبتنی بر این شبکه به خصوص اتر (ETH) است. این کیف پول ایمنی بالایی دارد و علاوه بر اتریوم می تواند با سایر شبکه ها در ارزهای دیجیتال مانند بایننس اسمارت چین و پالیگان هم ارتباط برقرار کند. این والت بر روی گوشی های اندرویدی و iOS و البته کامپیوتر قابل استفاده است و شما می توانید به راحتی ارزهای دیجیتال مختلف را از طریق آن معامله کنید. نکته مهم در خصوص این معاملات این است که باید نحوه کار با کیف پول را به طور کامل یاد بگیرید تا بتوانید…

حرفه ای های بازار اتریوم می دانند که متامسک (MetaMask) بهترین گزینه برای نگهداری کوین ها و توکن های مبتنی بر این شبکه به خصوص اتر (ETH) است. این کیف پول ایمنی بالایی دارد و علاوه بر اتریوم می تواند با سایر شبکه ها در ارزهای دیجیتال مانند بایننس اسمارت چین و پالیگان هم ارتباط برقرار کند. این والت بر روی گوشی های اندرویدی و iOS و البته کامپیوتر قابل استفاده است و شما می توانید به راحتی ارزهای دیجیتال مختلف را از طریق آن معامله کنید. نکته مهم در خصوص این معاملات این است که باید نحوه کار با کیف پول را به طور کامل یاد بگیرید تا بتوانید دارایی خود را حفظ کنید. در ادامه شما را با روش کار خرید اتریوم در متامسک آشنا خواهیم کرد.


همان طور که قبلا هم گفتیم، MetaMask یکی از ایمن ترین کیف پول های ارز دیجیتال به خصوص برای معامله اتر است. این والت یک کیف پول معمولی نیست و نباید به آن صرفا به عنوان ابزاری برای نگهداری ارزهای خود نگاه کنید. متامسک قابلیت ارتباط با انواع بلاکچین ها را دارد و اطلاعاتی که برای ارسال و دریافت رمز ارزها در شبکه را نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. در میان این اطلاعات کلیدهای عمومی و خصوصی مهم ترین داده ها هستند؛ داده هایی که برای انتقال و جا به جایی ارزهای دیجیتال بر روی بلاکچین به آن ها نیاز دارید.


در زمان معامله شما باید کلیدهای عمومی را در اختیار دیگران بگذارید تا بتوانند ارزها را به آدرس شما ارسال کنند؛ اما کلیدهای خصوص مختص خودتان و نگهداری از دارایی هایتان هستند؛ پس آن ها را نزد هیچ کس حتی نزدیک ترین افراد بازگو نکنید. این کلید و عبارت بازیابی حکم رمزهای ورود را دارند و ثابت می کنند که شما مالک کدام دارایی های دیجیتالی هستید. پس مراقب باشید که آن ها را در یک جای امن نگه دارید؛ چرا که در صورت فراموشی هم دیگر هرگز نمی توانید به ارزهای دیجیتالی خود دسترسی پیدا کنید.


اکنون بهتر است به سراغ متامسک برویم؛ این کیف پول از انواع نرم افزاری و گرم یا همان آنلاین است که تریدرهایی که به طور مرتب در حال معامله و مبادله ارزهای دیجیتالشان هستند آن را به کار می برند. شما می توانید اپلیکیشن متامسک را بر روی گوشی خود نصب کنید یا از نسخه دسکتاپ بهره ببرید. هر دو کیف پول امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار می دهند و ایمنی قابل قبولی دارند؛ البته به دلیل آنلاین بودن آن ها خودتان نیز باید جانب احتیاط را رعایت کنید.


اکنون سوال اینجا است که چگونه می توان معامله اتریوم را از طریق متامسک انجام داد. برای این کار ابتدا باید نرم افزار مخصوص آن را بر روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید. این کیف پول پلی بین مرورگرهای معمولی و شبکه بلاکچین فراهم می کند تا از طریق آن بتوانید با صرافی های غیرمتمرکز هم کار کنید. بعد از این مرحله لازم است که یکی از شبکه های کوین بیس، بایننس کوین، شیپ شیفت یا بلاکچین اصلی را برای خرید اتریوم انتخاب کنید.


در مرحله بعدی و بعد از برقراری توافق های بین خریدار و فروشنده رمز ارزها، خریدار باید کلید عمومی کیف پول خود را برای فروشنده بفرستد تا او بتواند رمز ارزها را به آدرس مورد نظر ارسال کند. این کار ریزه کاری های زیادی دارد؛ به همین دلیل آن را به صورت مرحله به مرحله به شما توضیح خواهیم داد.


۱- اگر قصد خرید اتریوم در متامسک دارید، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و بر روی گزینه Buy کلیک کنید.


۲- در اینجا سه حالت مختلف برای خرید پیش روی شما قرار می گیرد که بسته به هدف خود باید یکی از آن ها را انتخاب کنید.


۳- بعد از انتخاب یکی از گزینه ها مقدار مورد نظر اتریوم را انتخاب کنید و بر روی دکمه SEND در صفحه اصلی بزنید. اگر به عنوان فروشنده این کار را کرده اید، لازم است که آدرس گیرنده را در کادر مربوط وارد کرده و بر روی گزینه next بزنید. در غیر این صورت تنها پول را برای طرف مقابل بفرستید تا ارزها را به کیف پول شما ارسال کند.


به منظور عضویت در کیف پول متامسک و شروع معامله در آن، لازم است که مقدار کمی اتریوم در این کیف پول به عنوان ذخیره نگه دارید. در زمان خرید اتریوم نیز بسته به اینکه کدام یک از گزینه های آرام، متوسط یا سریع را برای تراکنش های خود برگزیده اید، مقدار کارمزد متفاوت خواهد بود. البته در مواردی که دوست دارید تراکنش سریع تر انجام شود یا ایمنی فرایند ارسال و دریافت بالاتر رود، می توانید بر روی گزینه های پیشرفته کلیک کنید و تنظیمات دقیق تری را انجام دهید.


انتخاب حداقل کارمزدها در تراکنش های متامسک می تواند باعث شود که تراکنش شما هیچ گاه به اتمام نرسد. شما می توانید با مشورت کارشناسان اکس نوین بهترین تنظیمات کیف پول را انتخاب کنید که در کنار اینکه هزینه کمتری برای شما دارد، در زمان مناسبی امکان انتقال را برایتان فراهم کند.


جمع بندی


خرید اتریوم در متامسک اصلا دشوار نیست؛ اما باید در زمان ارسال کلیدهای عمومی دقت کافی داشته باشید و البته از عبارت بازیابی و کلید خصوصی خود نیز به خوبی محافظت کنید. در این مطلب مراحل خرید اتر را به طور کامل برای شما توضیح دادیم؛ سایر ارزهای دیجیتال را نیز می توانید به همین طریق خرید و فروش کنید. البته توجه داشته باشید که در حال حاضر متامسک تنها از ارزهای مبتنی بر اتریوم، توکن های بایننس با استاندارد bep۲ و برخی بلاکچین های دیگر مانند شیپ شیفت پشتیبانی می کند.


انتهای خبر

0
0