رمزارز نیوز
1402/12/22
16:05
چرا میم‌کوین‌های جدیدتر توان رقابت با دوج کوین و شیبا اینو را ندارند؟

علی‌رغم ورود رقبای قوی، دوج‌کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) همچنان در میان میم کوین‌ها حرف اول را می‌زنند. این دو ارز دیجیتال با ارزش بازار ترکیبی بیش از ۴۵ میلیارد دلاری، سهم ۷۰ درصدی از کل بازار این دسته‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.


اگرچه دوج‌کوین و شیبا اینو در گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرده‌اند، اما در حال حاضر شرایط مساعدی دارند. قیمت آنها طی دو هفته گذشته رشد چشمگیری داشته و با سه رقم افزایش روبرو شده است.


یکی از دلایل موفقیت این دو ارز دیجیتال، حضور طولانی‌تر آن‌ها در بازار و جذب جامعه قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاران و هواداران است.


بر اساس آمار وبسایت IntoTheBlock، اکنون حدود ۱.۳ میلیون آدرس شیبا اینو و ۶.۳ میلیون آدرس دوج‌کوین وجود دارد. در این میان، اگرچه ارز دیجیتال پپه (PEPE) در ماه گذشته عملکرد قیمتی بهتری نسبت به شیبا و دوج‌کوین داشته، اما همچنان از نظر تعداد دارندگان عقب‌تر است.


طبق داده‌های IntoTheBlock، در حال حاضر تنها ۱۷۰,۰۰۰ آدرس این ارز دیجیتال را نگهداری می‌کنند. این رقم به طور قابل‌توجهی پایین‌تر از تعداد دارندگان شیبا و دوج‌کوین است.


فلوکی اینو (FLOKI) میم کوین دیگری است که از نظر پذیرش، گوی سبقت را از پپه ربوده است. این میم کوین در مجموع در دو بلاکچین اتریوم و بایننس اسمارت چین، حدود ۵۰۰,۰۰۰ دارنده دارد.


دلیل اصلی جذابیت میم کوین‌ها، پتانسیل رشد انفجاری آنها در دوره‌های صعودی بازار است. طبق گزارش‌های قبلی، در رالی اخیر یک معامله‌گر شیبا اینو و یک معامله‌گر داگ ویف هت (WIF) به سود‌های چشمگیری دست یافتند.


با این حال، نباید فراموش کرد که معامله میم کوین‌ها به دلیل ماهیت پرنوسان آنها ریسک بالایی دارد و می‌تواند منجر به ضررهای هنگفتی شود.


انتهای خبر

0
0